Saint-Gobain ocenia 2022 r. jako rekordowy pod kątem wyników handlowych. To kolejna już spółka, która osiągnęła dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży w minionym roku.
Saint-Gobain, francuski koncern produkujący materiały budowlane a przede wszystkim szkło podliczył, że w 2022 r. sprzedaż wyniosła 51,19 mld euro. To o 15,9 proc. więcej w stosunku do roku 2021 – wówczas wartość sprzedaży wyniosła 44,16 mld euro. Spółka odnotowała także wzrost jeśli chodzi o zysk operacyjny. W 2022 roku wyniósł on 5,33 mld zł w stosunku do 4,5 mld zł – to więcej o 18,4 proc. Jednakże Saint-Gobain informuje, że nastąpił spadek w wolumenie sprzedaży w całym roku o 1,3 proc., a w drugiej połowie roku o 2,3 proc.
Spółka podsumowała też działalność pod kątem geograficznym. W przypadku Europy Wschodniej, mimo spowolnienia w sprzedaży odnotowanego w drugiej połowie roku, ten region osiągnął świetne wyniki. Liderami w regionie są Polska i Rumunia. Z ważniejszych wydarzeń w minionym roku Saint-Gobain podaje, że udało się podpisać umowę na dostawę energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w Polsce. Dzięki tej umowie spółka pokryje aż 45 proc. zapotrzebowania na energię oddziału Saint-Gobain w naszym kraju.
Saint-Gobain prognozuje, że w 2023 r. należy spodziewać się umiarkowanego spowolnienia. Przede wszystkim można oczekiwać spadku liczby nowych budów w niektórych regionach, a jednocześnie dobrej koniunktury na rynku renowacji. Taka sytuacja będzie obserwowana przede wszystkim w Europie. Także w Ameryce Północnej i Południowej nastąpi lekki spadek popytu na materiały budowlane z rynku nowego budownictwa, ale popyt utrzyma się w segmencie remontowym.
Benoit Bazin, dyrektor naczelny Saint-Gobain komentuje:
Jestem przekonany, że rok 2023 będzie dobrym rokiem dla Saint-Gobain. Nasz plan działania jest jasny: zdyscyplinowana realizacja priorytetów strategicznych „Grow & Impact”, wykorzystanie siły naszego modelu operacyjnego w kontekście spowolnienia w segmencie nowego budownictwa, ale dobrej sytuacji w segmencie renowacji budynków.
Zobacz również
ML System zakończył kwartał dwoma patentami na szyby
ML System podliczył wyniki handlowe z I kwartału. Firma odnotowała spadek wartości przychodów ze sprzedaży.
Niższa wartość zamówień w Mercorze
Grupa Mercor pozyskała w kwietniu zamówienia o wartości niższej o 18 proc. w stosunku analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Hydro i Saint-Gobain chcą wspólnie minimalizować ślad węglowy
Hydro Building i Saint-Gobain nawiązały współpracę na polu niskoemisyjnych fasad. Obie firmy będą współpraować by zmniejszyć ślad węglowy.