Już w drugiej połowie ubiegłego roku MFO odrabiało wiosenne straty, kończąc cały rok niewielkim 3-procentowym spadkiem przychodów. Rosnące ceny stali spowodowały jednak wówczas wyraźny, 6-procentowy wzrost zysku netto. Ta dobra passa kontynuowana była w I kwartale obecnego sezonu.
Jak poinformował zarząd tej giełdowej spółki, lidera segmentu wzmocnień okiennych, w okresie od stycznia do końca marca osiągnęła ona, według wstępnych danych, przychody w wysokości niemal 176,5 mln zł, co oznacza ponad 60-procentowy wzrost w stosunku do I kwartału 2020. Jeszcze lepiej wyglądają wyniki finansowe. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 23,7 mln zł, co wobec 15,3 mln zł w roku ubiegłym stanowi wzrost o ponad 127 proc. W tym okresie wypracowany zysk netto wyniósł niemal 19 mln zł i był to wzrost o niemal 115 proc. Ostateczne wyniki opublikowane zostaną pod koniec maja.
Wyniki sochaczewskiego MFO są potwierdzeniem zapowiadanego przez Tomasza Mirskiego, prezesa spółki (na zdjęciu obok) wykorzystania dobrej koniunktury na wyroby stalowe. W opublikowanym w marcu liście do akcjonariuszy mówił on:
Dobre wyniki drugiej połowy roku były początkiem poprawy sytuacji gospodarczej, którą zapewne będziemy obserwować w najbliższych kwartałach. Zamierzamy wykorzystać poprawiające się warunki dla maksymalizowania wyników w 2021 roku. (..) Nadal będziemy borykać się ze wzrostami cen, z trudną i niestabilną sytuacją w obszarze dostępności stali oraz z pogłębiającym się problemem dostępności pracowników produkcyjnych, jednak trudności te nie powinny uniemożliwić nam osiągnięcia założonych celów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".