Rekordowe wyniki lidera segmentu wzmocnień

Autor: |Data publikacji:

Już w drugiej połowie ubiegłego roku MFO odrabiało wiosenne straty, kończąc cały rok niewielkim 3-procentowym spadkiem przychodów. Rosnące ceny stali spowodowały jednak wówczas wyraźny, 6-procentowy wzrost zysku netto. Ta dobra passa kontynuowana była w I kwartale obecnego sezonu.

Jak poinformował zarząd tej giełdowej spółki, lidera segmentu wzmocnień okiennych, w okresie od stycznia do końca marca osiągnęła ona, według wstępnych danych, przychody w wysokości niemal 176,5 mln zł, co oznacza ponad 60-procentowy wzrost w stosunku do I kwartału 2020. Jeszcze lepiej wyglądają wyniki finansowe. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 23,7 mln zł, co wobec 15,3 mln zł w roku ubiegłym stanowi wzrost o ponad 127 proc. W tym okresie wypracowany zysk netto wyniósł niemal 19 mln zł i był to wzrost o niemal 115 proc. Ostateczne wyniki opublikowane zostaną pod koniec maja.

Wyniki sochaczewskiego MFO są potwierdzeniem zapowiadanego przez Tomasza Mirskiego, prezesa spółki (na zdjęciu obok) wykorzystania dobrej koniunktury na wyroby stalowe. W opublikowanym w marcu liście do akcjonariuszy mówił on:

Dobre wyniki drugiej połowy roku były początkiem poprawy sytuacji gospodarczej, którą zapewne będziemy obserwować w najbliższych kwartałach. Zamierzamy wykorzystać poprawiające się warunki dla maksymalizowania wyników w 2021 roku. (..)  Nadal będziemy borykać się ze wzrostami cen, z trudną i niestabilną sytuacją w obszarze dostępności stali oraz z pogłębiającym się problemem dostępności pracowników produkcyjnych, jednak trudności te nie powinny uniemożliwić nam osiągnięcia założonych celów.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".