Rekordowe wyniki lidera segmentu wzmocnień

Autor: |Data publikacji:

Już w drugiej połowie ubiegłego roku MFO odrabiało wiosenne straty, kończąc cały rok niewielkim 3-procentowym spadkiem przychodów. Rosnące ceny stali spowodowały jednak wówczas wyraźny, 6-procentowy wzrost zysku netto. Ta dobra passa kontynuowana była w I kwartale obecnego sezonu.

Jak poinformował zarząd tej giełdowej spółki, lidera segmentu wzmocnień okiennych, w okresie od stycznia do końca marca osiągnęła ona, według wstępnych danych, przychody w wysokości niemal 176,5 mln zł, co oznacza ponad 60-procentowy wzrost w stosunku do I kwartału 2020. Jeszcze lepiej wyglądają wyniki finansowe. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 23,7 mln zł, co wobec 15,3 mln zł w roku ubiegłym stanowi wzrost o ponad 127 proc. W tym okresie wypracowany zysk netto wyniósł niemal 19 mln zł i był to wzrost o niemal 115 proc. Ostateczne wyniki opublikowane zostaną pod koniec maja.

Wyniki sochaczewskiego MFO są potwierdzeniem zapowiadanego przez Tomasza Mirskiego, prezesa spółki (na zdjęciu obok) wykorzystania dobrej koniunktury na wyroby stalowe. W opublikowanym w marcu liście do akcjonariuszy mówił on:

Dobre wyniki drugiej połowy roku były początkiem poprawy sytuacji gospodarczej, którą zapewne będziemy obserwować w najbliższych kwartałach. Zamierzamy wykorzystać poprawiające się warunki dla maksymalizowania wyników w 2021 roku. (..)  Nadal będziemy borykać się ze wzrostami cen, z trudną i niestabilną sytuacją w obszarze dostępności stali oraz z pogłębiającym się problemem dostępności pracowników produkcyjnych, jednak trudności te nie powinny uniemożliwić nam osiągnięcia założonych celów.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.