Dostawcy wzmocnień notują rekordowe wzrosty przychodów ze sprzedaży. Tak wynika z danych opublikowanych przez spółki giełdowe MFO i Stalprodukt.
MFO poinformowało o wstępnych danych za I kwartał. Producent wzmocnień stalowych spod Sochaczewa podliczył, że wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła ponad 295 mln zł, co oznacza wzrost o 117 proc. w stosunku do wartości z pierwszego kwartału 2021 r. Spółka podaje, że znacząco wzrósł także zysk operacyjny EBIT, w tym roku od stycznia do końca marca wyniósł on 21,7 mln zł, co jest wynikiem wyższym o ponad 54 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2021 r. Firma poinformowała także o zysku netto, w pierwszym kwartale tego roku wyniósł on 16,8 mln zł. W tym wypadku firma również osiągnęła spektakularny wzrost, bo zysk z tego roku był wyższy o 43 proc. w stosunku do wartości, jaką spółka osiągnęła w I kwartale ubiegłego roku.
Stalprodukt opublikował z kolei pełen raport z wynikami za I kwartał. Firma również zanotowała bardzo wysokie wzrosty. Przychody ze sprzedaży z całej działalności w I kwartale wyniosły 1,47 mld zł w porównaniu do 1,01 mld zł w roku 2021, to wzrost na poziomie 45 proc. Wyższy był również zysk z działalności operacyjnej, w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniósł on 180,17 mln zł w porównaniu do 107,45 mln zł, co daje wzrost na poziomie 67 proc.
Stalprodukt poinformował także o wynikach segmentu profili zimnogiętych. W pierwszym kwartale przychody tego działu wyniosły 317,19 mln zł w porównaniu do 177,57 mln zł w pierwszych trzech miesiącach 2021 r., jest to wzrost o 78 proc. Interesująco prezentuje się jednak zestawienie poziomu kosztów, jakie spółka poniosła w omawianym segmencie. W bieżącym roku w I kwartale wyniosły one 301,29 mln zł i w związku z tym wynik finansowy segmentu profili to 15,89 mln zł. Z kolei w roku 2021 koszty segmentu wyniosły 158,35 mln zł, a wynik finansowy to wartość 19,22 mln zł. Z danych zaprezentowanych przez Stalprodukt wynika, że przychody są ponad dwukrotnie wyższe, ale również rosną koszty, co odbija się na rentowności.
Stalprodukt informuje także, że w I kwartale odnotował ilościowy wzrost sprzedaży profili o 18 proc. Ponadto spółka przyznała, że obecnie obserwuje zmianę trendu na spadkowy cen swoich wyrobów w ślad za spadkiem (cen) blach gorąco- i zimnowalcowanych.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".