Rekordowa popularność programu Czyste Powietrze

Autor: |Data publikacji:

Padł właśnie rekord jeśli chodzi o liczbę wniosków złożonych w programie Czyste Powietrze. W ostatnim tygodniu kwietnia wpłynęło ich 4121.

NFOŚiGW poinformował, że w dniach od 24 do 30 kwietnia wpłynęło aż 4 121 wniosków o dofinansowanie w ramach programu Czyste Powietrze. Urzędnicy ocenili, że wartość dotacji wynosi ponad 63, 83 mln zł. Pieniądze mają być przeznaczone na wymianę źródeł ciepła oraz renowację, poprawiającą wydajność energetyczną budynku, a więc także wymianę okien i drzwi. Urzędnicy poinformowali także, że od początku trwania programu do końca kwietnia tego roku wpłynęło 241 126 wniosków, a kwota dofinansowania wyniosła ponad 4,28 mld zł.

Fundusz podjął kolejny krok, który ma prowadzić do zwiększenia popularności programu Czyste Powietrze. NFOŚiGW rozpoczął właśnie współpracę z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Kooperacja polegać będzie na edukacji i informowaniu ludzi zamieszkujących tereny wiejskie o zanieczyszczeniu powietrza i negatywnym jego wpływie na zdrowie człowieka, ale i na środowisko. O innych zmianach, jakie ostatnio zostały wprowadzone do programu Czyste Powietrze pisaliśmy TUTAJ.

Na liście Zielonych Urządzeń i Materiałów dedykowanych do programu Czyste Powietrze i ulgi termomodernizacyjnej można znaleźć pierwsze produkty stolarki. Wspomniana lista została stworzona przez Instytut Ochrony Środowiska przy współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jest to zestawienie urządzeń i materiałów, zweryfikowanych pod kątem wymogów programu Czyste Powietrze i ulgi termomodernizacyjnej. Więcej na ten temat TUTAJ.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.