To strategiczne wydarzenie w historii firmy – Rehau AG tak ocenia zakończoną niedawno transakcję przejęcia firmy MB Barter&Trading. Czy oznacza to ekspansję na rynku produktów polimerowych?
Podpisanie 6 września umowy o przejęciu przez Rehau firmy MB Barter&Trading to zakończenie procesu, który trwał prawie dwa lata. Tyle trwały rozmowy i negocjacje. Nowa spółka w koncernie Rehau to szwajcarska, rodzinna firma, jednak ma swoje oddziały i punkty dystrybucyjne w 40 krajach. Zajmuje się zaopatrzeniem i wprowadzaniem na rynek polimerów towarowych, PET i kauczuku. Dla firmy Rehau duże znaczenie miało właśnie doświadczenie w handlu, dobre relacje z klientami i dostawcami na świecie. MB Barter&Trading ma reputację dobrego dostawcy w segmencie polimerów. Dlatego przedsiębiorstwo było atrakcyjne do przejęcia dla producenta m.in. profili okiennych z PCW.

Rehau planuje, dzięki akwizycji, zwiększyć swoją obecność na rynku produktów polimerowych. Firma jest producentem wyrobów opartych o polimery, więc wraz z nowym podmiotem, który ma doświadczenie w dystrybucji takich materiałów, stworzy bardziej atrakcyjną ofertę na rynku. Powiększy się, jak planuje koncern, przede wszystkim grupa klientów i dostawców.
Koncern Rehau po fuzji składa się obecnie z trzech firm. Są nimi: Raumedic, która działa w branży medycznej, Rehau Group, a także z nowej firmy. Rehau zdecydował, że zmieni jej nazwę z MB Barter&Trading na nową, jednak nastąpi to w pierwszym kwartale 2019 r. Obecnie, roboczo, firma nazywana jest NewCo.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.