To strategiczne wydarzenie w historii firmy – Rehau AG tak ocenia zakończoną niedawno transakcję przejęcia firmy MB Barter&Trading. Czy oznacza to ekspansję na rynku produktów polimerowych?
Podpisanie 6 września umowy o przejęciu przez Rehau firmy MB Barter&Trading to zakończenie procesu, który trwał prawie dwa lata. Tyle trwały rozmowy i negocjacje. Nowa spółka w koncernie Rehau to szwajcarska, rodzinna firma, jednak ma swoje oddziały i punkty dystrybucyjne w 40 krajach. Zajmuje się zaopatrzeniem i wprowadzaniem na rynek polimerów towarowych, PET i kauczuku. Dla firmy Rehau duże znaczenie miało właśnie doświadczenie w handlu, dobre relacje z klientami i dostawcami na świecie. MB Barter&Trading ma reputację dobrego dostawcy w segmencie polimerów. Dlatego przedsiębiorstwo było atrakcyjne do przejęcia dla producenta m.in. profili okiennych z PCW.
Rehau planuje, dzięki akwizycji, zwiększyć swoją obecność na rynku produktów polimerowych. Firma jest producentem wyrobów opartych o polimery, więc wraz z nowym podmiotem, który ma doświadczenie w dystrybucji takich materiałów, stworzy bardziej atrakcyjną ofertę na rynku. Powiększy się, jak planuje koncern, przede wszystkim grupa klientów i dostawców.
Koncern Rehau po fuzji składa się obecnie z trzech firm. Są nimi: Raumedic, która działa w branży medycznej, Rehau Group, a także z nowej firmy. Rehau zdecydował, że zmieni jej nazwę z MB Barter&Trading na nową, jednak nastąpi to w pierwszym kwartale 2019 r. Obecnie, roboczo, firma nazywana jest NewCo.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".