Ramka Thermix produkowana u nowego właściciela

Red.: |Data publikacji:

Od roku marka ramek dystansowych Thermix należy do Alu Pro. Firma właśnie podsumowała okres, w którym wdrażała wyrób do produkcji.

Thermix to marka ramek dystansowych, które wytwarzał Ensinger. W zeszłym roku Alu Pro, firma należąca do Grupy Fenzi, kupiła segment ramek dystansowych od Ensingera. Wówczas zarząd tej firmy skomentował, że dzięki transakcji sprzedaży przedsiębiorstwo będzie mogło skupić się na podstawowej działalności. Odchodzi od rynku ramek dystansowych, który staje się, ogólnie mówiąc, coraz mniej rentowny.

Roland Reber, dyrektor zarządzający w Ensinger tłumaczył:

Rynek ciepłych ramek dystansowych od kilku lat boryka się z nadwyżkami mocy produkcyjnych. W rezultacie osiągalne zwroty nadal były coraz niższe w całym łańcuchu wartości.

Obecnie, po roku od przejęcia marki Thermix, ramka jest produkowana niemal zupełnie we Włoszech, w fabryce Alu Pro w Noale. Zakład został tu rozbudowany o 12 tys. mkw. Transfer produkcji zakończył się pod koniec 2019 r., a linie produkcyjne zainstalowane zostały na początku 2020 r. Firma podkreśla, że już na początku uruchomienia produkcji osiągnęła wydajność na takim samym poziomie, jaki był w zakładzie Ensingera w Cham.

Fenzi Group ocenia, że tendencje na rynku ramek dystansowych są pozytywne i jest to segment, który będzie się rozwijał. Wciąż ma rosnąć zapotrzebowanie na wysokowydajne materiały budowlane, w tym na ciepłe ramki, które poprawiają komfort życia w budynkach.

Do Fenzi Group należy obecnie 13 oddziałów na świecie, to fabryki i firmy handlowe. Włoski koncern obsługuje klientów na pięciu kontynentach. Ostatnio, mimo utrudnień związanych z pandemia Covid-19 udało się otworzyć nowy magazyn. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

Zobacz również

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Jeld-Wen , amerykański gigant branży stolarki, poinformował, że drugi kwartał tego roku jest jednocześnie ósmym z rzędu, w którym spółka odnotowała wzrost przychodów. Firma zmaga się jednak ze spadkiem popytu i inflacją.           

Co dziesiąte drzwi w Polsce są z importu

Co dziesiąte drzwi w Polsce są z importu

W najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” przybliżono import drzwi do Polski. Okazuje się, że co dziesiąte drzwi sprzedawane w naszym kraju pochodzą z zagranicy.

1