PSB notuje rekordowe wyniki ze sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

PSB w listopadzie osiągnął od początku roku sprzedaż w wysokości 4 mld zł. Był to wynik wyższy, niż wartość przychodów za cały 2021 r.

Grupa PSB Handel podliczyła wyniki za 11 miesięcy tego roku, na koniec listopada sprzedaż przekroczyła rekordową kwotę 4 mld zł. Jednocześnie spółka w całym roku 2020 r. wypracowała sprzedaż w wysokości 3 mld zł, natomiast rok 2021 zakończył się wynikiem 3,8 mld zł. Grupa szacuje, że cały rok 2022 zakończy 11-procentowym wzrostem przychodów. Firma podliczyła także, jakie przychody osiągnęli partnerzy PSB, czyli firmy prowadzące placówki handlowe. W okresie od stycznia do końca października tego roku sprzedaż osiągnęła wartość 8,3 mld zł, co oznacza wzrost o 11 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Grupa przyznaje, że wysoki wynik jest efektem głównie wzrostu cen materiałów budowlanych. Jednak duży wpływ na zwiększenie sprzedaży miał również fakt, że sieć sklepów PSB w Polsce stale się rozrasta i w tym roku pracę rozpoczęły kolejne sklepy Mrówka. W tym roku Grupa otworzyła 14 nowych salonów z materiałami budowlanymi pod logotypem Mrówka. Jednocześnie powierzchnia handlowa powiększona została o 32 tys. mkw. Obecnie w Grupie PSB działa 356 Mrówek i 365 hurtowni budowlanych, w tym 74 sklepów PSB Profi.

Otwarty w listopadzie sklep Mrówka w Olsztynku.

Grupa PSB jednocześnie sprawdziła, jak kształtowały się ceny materiałów budowlanych w listopadzie. To kolejny miesiąc z rzędu, w którym można mówić, że ceny utrzymują się na stabilnym poziomie. W porównaniu do listopada 2021 r. ceny w tym roku wzrosły średnio o 20 proc. w 19 grupach produktowych. Jeśli chodzi o stolarkę, to wzrost był na poziomie 18 proc. Natomiast porównując 11 miesięcy tego roku do analogicznego okresu w 2021 r., to mowa jest o średnim wzroście cen na poziomie 26 proc., a wyższe ceny odnotowane zostały we wszystkich 20 grupach produktowych. W przypadku stolarki, czyli głównie drzwi, to były one droższe o 19 proc.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.