PSB w listopadzie osiągnął od początku roku sprzedaż w wysokości 4 mld zł. Był to wynik wyższy, niż wartość przychodów za cały 2021 r.
Grupa PSB Handel podliczyła wyniki za 11 miesięcy tego roku, na koniec listopada sprzedaż przekroczyła rekordową kwotę 4 mld zł. Jednocześnie spółka w całym roku 2020 r. wypracowała sprzedaż w wysokości 3 mld zł, natomiast rok 2021 zakończył się wynikiem 3,8 mld zł. Grupa szacuje, że cały rok 2022 zakończy 11-procentowym wzrostem przychodów. Firma podliczyła także, jakie przychody osiągnęli partnerzy PSB, czyli firmy prowadzące placówki handlowe. W okresie od stycznia do końca października tego roku sprzedaż osiągnęła wartość 8,3 mld zł, co oznacza wzrost o 11 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Grupa przyznaje, że wysoki wynik jest efektem głównie wzrostu cen materiałów budowlanych. Jednak duży wpływ na zwiększenie sprzedaży miał również fakt, że sieć sklepów PSB w Polsce stale się rozrasta i w tym roku pracę rozpoczęły kolejne sklepy Mrówka. W tym roku Grupa otworzyła 14 nowych salonów z materiałami budowlanymi pod logotypem Mrówka. Jednocześnie powierzchnia handlowa powiększona została o 32 tys. mkw. Obecnie w Grupie PSB działa 356 Mrówek i 365 hurtowni budowlanych, w tym 74 sklepów PSB Profi.
Grupa PSB jednocześnie sprawdziła, jak kształtowały się ceny materiałów budowlanych w listopadzie. To kolejny miesiąc z rzędu, w którym można mówić, że ceny utrzymują się na stabilnym poziomie. W porównaniu do listopada 2021 r. ceny w tym roku wzrosły średnio o 20 proc. w 19 grupach produktowych. Jeśli chodzi o stolarkę, to wzrost był na poziomie 18 proc. Natomiast porównując 11 miesięcy tego roku do analogicznego okresu w 2021 r., to mowa jest o średnim wzroście cen na poziomie 26 proc., a wyższe ceny odnotowane zostały we wszystkich 20 grupach produktowych. W przypadku stolarki, czyli głównie drzwi, to były one droższe o 19 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".