PSB: Ceny stolarki budowlanej stale rosną

Autor: MR |Data publikacji: 2019-02-13

Ceny stolarki budowlanej w roku 2018 były wyższe o 1,9 proc. w porównaniu do roku 2017. Takie dane podały Polskie Składy Budowlane podsumowując informacje ze swoich sklepów.

W minionym roku ceny w sklepach PSB wzrosły w 19 grupach produktowych. Wśród nich znajdują się stolarka budowlana – tu ceny są wyższe o 1,9 proc., ale też dużo droższe niż w roku 2017 są produkty w grupie izolacje termiczne – o 8,6 proc., czy farby i lakiery – tu jest drożej o 4,5 proc. Co ciekawe, znaczący wzrost cen nastąpił pod koniec roku 2018, w grudniu. Jeśli chodzi o stolarkę otworową, to była ona droższa o ponad 3 proc. w porównaniu do grudnia w 2017 r.

Nowy sklep Mrówka w Środzie Śląskiej.

PSB podsumowało również wyniki ze sprzedaży materiałów budowlanych w sklepach, będących partnerami Grupy Handel PSB. Otóż miniony rok został zakończony wynikiem przychodów ze sprzedaży w wysokości 6,8 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Natomiast przychody centrali PSB to 2,7 mld zł – są one wyższe o ok. 13 proc. w porównaniu do roku 2017. Do Grupy PSB należą marki Mrówka i Profi. Niedawno, dwa miesiące temu otwarta została nowa placówka Mrówki w Środzie Śląskiej. Obecnie działa 285 marketów PSB Mrówka oraz 61 centrów handlowych PSB Profi.

Zobacz również

KNELSEN zakończył rok na dużym plusie

KNELSEN zakończył rok na dużym plusie

Knelsen z siedzibą w Niemczech zakończył rok 2018 dużym wzrostem sprzedaży, był on wyższy o 47 proc. w porównaniu do roku 2017. Firma zamierza w 2020 r. rozpocząć budowę nowej hali fabrycznej.

Grupa Mercor rośnie także w styczniu

Grupa Mercor rośnie także w styczniu

W styczniu Grupa Mercor pozyskała zamówienia o wartości 26,3 mln zł, co w porównaniu z wartością 24,9 mln zł ze stycznia 2018 roku, oznacza wzrost o 6 proc.

#10YearsChallenge – jak zmienili się liderzy branży  w ciągu dekady?

#10YearsChallenge – jak zmienili się liderzy branży w ciągu dekady?

Obecnie w mediach społecznościowych króluje wyzwanie #10YearsChallenge, w ramach którego publikuje się swoje aktualne zdjęcie oraz sprzed dziesięciu lat. Nasza redakcja również postanowiła dokonać podróży w przeszłość – sprawdziliśmy, jak wyglądała lista liderów w branży dekadę temu i jak się prezentuje obecnie.