PSB: Ceny stolarki budowlanej stale rosną

Autor: MR |Data publikacji: 2019-02-13

Ceny stolarki budowlanej w roku 2018 były wyższe o 1,9 proc. w porównaniu do roku 2017. Takie dane podały Polskie Składy Budowlane podsumowując informacje ze swoich sklepów.

W minionym roku ceny w sklepach PSB wzrosły w 19 grupach produktowych. Wśród nich znajdują się stolarka budowlana – tu ceny są wyższe o 1,9 proc., ale też dużo droższe niż w roku 2017 są produkty w grupie izolacje termiczne – o 8,6 proc., czy farby i lakiery – tu jest drożej o 4,5 proc. Co ciekawe, znaczący wzrost cen nastąpił pod koniec roku 2018, w grudniu. Jeśli chodzi o stolarkę otworową, to była ona droższa o ponad 3 proc. w porównaniu do grudnia w 2017 r.

Nowy sklep Mrówka w Środzie Śląskiej.

PSB podsumowało również wyniki ze sprzedaży materiałów budowlanych w sklepach, będących partnerami Grupy Handel PSB. Otóż miniony rok został zakończony wynikiem przychodów ze sprzedaży w wysokości 6,8 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Natomiast przychody centrali PSB to 2,7 mld zł – są one wyższe o ok. 13 proc. w porównaniu do roku 2017. Do Grupy PSB należą marki Mrówka i Profi. Niedawno, dwa miesiące temu otwarta została nowa placówka Mrówki w Środzie Śląskiej. Obecnie działa 285 marketów PSB Mrówka oraz 61 centrów handlowych PSB Profi.

Zobacz również

DRUTEX inwestuje w biurowiec

DRUTEX inwestuje w biurowiec

Drutex w tym roku będzie inwestować w nowoczesny biurowiec. Przebudowany zostanie obecny budynek w Bytowie, który będzie wyposażony m.in. w nowoczesne okna.

Ciekawe artykuły na Wielki Poniedziałek

Ciekawe artykuły na Wielki Poniedziałek

Redakcja ForumBranzowe.com przygotowała najciekawsze artykuły z ostatnich tygodni, które były publikowane na łamach serwisu. Mamy nadzieję, że będzie to ciekawa lektura w ten świąteczny dzień. 

Eko-Okna uruchamiają sklep internetowy z oknami

Eko-Okna uruchamiają sklep internetowy z oknami

Największy w Polsce producent okien za pośrednictwem nowego serwisu internetowego prezentuje swoje produkty wyprzedażowe, magazynowe w strefie gospodarczej przedsiębiorstwa. Wśród nich można znaleźć wiele okien i drzwi, będących np. owocem błędnych zamówień.