Przychody Oknoplastu wzrosną o 20 proc.

Autor: |Data publikacji:

Krakowska Grupa Oknoplast zaplanowała na ten rok przychody w wysokości 1,2 mld zł, na co złożą się wyniki spółek Oknoplast, WnD oraz, zakupionej w ub. roku hiszpańskiej Ampuero. 

Łączne przychody spółek Grupy Oknoplast w roku 2020 wyniosły ponad miliard złotych, co oznacza, że zakładany na ten sezon wzrost sprzedaży zaplanowany jest na poziomie niemal 20 proc. Część tego wzrostu wynikać będzie ze wzrostu cen zaopatrzeniowych, które jak ocenia się w Krakowie urosły w ciągu roku o 15-20 proc., wpływając zasadniczo na tegoroczne ceny okien i drzwi oraz wyniki sprzedaży ich producentów. W minionym sezonie przychody polskich spółek Oknoplastu urosły o 14 proc., osiągając poziom ok. 880 mln zł.

Duże nadziej wiąże się w Krakowie z akwizycją hiszpańskiej firmy Ampuero, która z przychodami w wysokości 160 mln zł, daje Oknoplastowi pozycję lidera na tamtejszym rynku okien PCW. W ciągu najbliższych 5 lat Oknoplast chce podwoić przychody Hiszpanów. Podobną pozycję krakowski producent zajmuje na rynku włoskim, a we Francji osiągnął już, jak szacuje, trzecie miejsce. Sprzedaż na rynkach zagranicznych stanowi dzisiaj o 80 proc. przychodów Grupy. Szanse na rozwój eksportu widzi się tutaj wciąż na rynku niemieckim oraz, dzięki hiszpańskiej marce, w Ameryce Południowej.

Dla zaspokojenia rosnącego popytu na wyroby Oknoplastu jeszcze w tym roku w Ochmanowie rozpocznie się budowa nowej hali produkcyjnej o powierzchni 16 tys. mkw. wraz z magazynami. Inwestycja kosztować będzie ok. 70 mln zł i zakończy się najpóźniej w roku 2024. Dzięki temu wzrosną moce produkcyjne Oknoplastu, a w konsekwencji o 1/3 wzrosną przychody tej firmy. W I półroczu tego sezonu kosztem 65 mln zł oddano tu do użytku nowy magazyn o powierzchni 16 tys. mkw. oraz dwa nowe biurowce. Inwestycja ta trwała 2 lata.

Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu, powiedział na łamach Pulsu Biznesu:

W 2020 r. wzrost sprzedaży odnotowało tylko 20 proc. firm z naszej branży, przede wszystkim najwięksi producenci oraz niektórzy średni. Najbardziej ucierpiały małe firmy. Problemem dla całego sektora jest wzrost cen surowców i półproduktów. Chodzi przede wszystkim o stal, której cena jest już dwa razy wyższa niż rok temu, a także o aluminium, szkło i PVC. Problemem jest również dostępność tych materiałów. Braki dezorganizują proces produkcji, ale na razie udało nam się uniknąć przestojów.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.