Krakowska Grupa Oknoplast zaplanowała na ten rok przychody w wysokości 1,2 mld zł, na co złożą się wyniki spółek Oknoplast, WnD oraz, zakupionej w ub. roku hiszpańskiej Ampuero.
Łączne przychody spółek Grupy Oknoplast w roku 2020 wyniosły ponad miliard złotych, co oznacza, że zakładany na ten sezon wzrost sprzedaży zaplanowany jest na poziomie niemal 20 proc. Część tego wzrostu wynikać będzie ze wzrostu cen zaopatrzeniowych, które jak ocenia się w Krakowie urosły w ciągu roku o 15-20 proc., wpływając zasadniczo na tegoroczne ceny okien i drzwi oraz wyniki sprzedaży ich producentów. W minionym sezonie przychody polskich spółek Oknoplastu urosły o 14 proc., osiągając poziom ok. 880 mln zł.
Duże nadziej wiąże się w Krakowie z akwizycją hiszpańskiej firmy Ampuero, która z przychodami w wysokości 160 mln zł, daje Oknoplastowi pozycję lidera na tamtejszym rynku okien PCW. W ciągu najbliższych 5 lat Oknoplast chce podwoić przychody Hiszpanów. Podobną pozycję krakowski producent zajmuje na rynku włoskim, a we Francji osiągnął już, jak szacuje, trzecie miejsce. Sprzedaż na rynkach zagranicznych stanowi dzisiaj o 80 proc. przychodów Grupy. Szanse na rozwój eksportu widzi się tutaj wciąż na rynku niemieckim oraz, dzięki hiszpańskiej marce, w Ameryce Południowej.
Dla zaspokojenia rosnącego popytu na wyroby Oknoplastu jeszcze w tym roku w Ochmanowie rozpocznie się budowa nowej hali produkcyjnej o powierzchni 16 tys. mkw. wraz z magazynami. Inwestycja kosztować będzie ok. 70 mln zł i zakończy się najpóźniej w roku 2024. Dzięki temu wzrosną moce produkcyjne Oknoplastu, a w konsekwencji o 1/3 wzrosną przychody tej firmy. W I półroczu tego sezonu kosztem 65 mln zł oddano tu do użytku nowy magazyn o powierzchni 16 tys. mkw. oraz dwa nowe biurowce. Inwestycja ta trwała 2 lata.
Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu, powiedział na łamach Pulsu Biznesu:
W 2020 r. wzrost sprzedaży odnotowało tylko 20 proc. firm z naszej branży, przede wszystkim najwięksi producenci oraz niektórzy średni. Najbardziej ucierpiały małe firmy. Problemem dla całego sektora jest wzrost cen surowców i półproduktów. Chodzi przede wszystkim o stal, której cena jest już dwa razy wyższa niż rok temu, a także o aluminium, szkło i PVC. Problemem jest również dostępność tych materiałów. Braki dezorganizują proces produkcji, ale na razie udało nam się uniknąć przestojów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".