Forbes ogłosił właśnie ranking najbogatszych „self-made” kobiet Ameryki, czyli takich, które same dorobiły się fortuny. Na pierwszym miejscu, z majątkiem netto szacowanym na 8 mld USD, uplasowała się Diane Hendricks, właścicielka i współzałożycielka ABC Supply, jednego z największych hurtowych dystrybutorów pokryć dachowych, sidingów i okien w Ameryce.
Hendricks tym samym wyprzedziła takie sławy, jak Oprah Winfrey czy Lady Gaga. To nie pierwszy raz, gdy jest na szczycie listy – tytuł zdobyła już w 2018 i 2019 roku tym samym pokazując, że branża w USA ma się świetnie.
Diane urodziła się jako jedna z dziewięciu córek farmerów hodujących krowy mleczne. Dzieciństwo wspomina jako sielankowe, ale mówi też, że od najmłodszych lat marzyła o życiu w mieście i karierze. Była przeciętną uczennicą w szkole średniej, jak sama przyznaje, „interesowali ją bardziej chłopcy niż nauka”. W wieku 18 lat zaszła w ciążę i w związku z tym musiała skończyć liceum zaocznie. Edukacji już nie kontynuowała. Pracowała między innymi jako kelnerka czy pracownica linii produkcyjnej. W końcu zaczęła zajmować się sprzedażą domów i to tam poznała Kena Hendricksa – swojego przyszłego męża i współzałożyciela ABC Supply.
ABC Supply – firma, która posiada 780 oddziałów i generuje sprzedaż na poziomie ponad 11 miliardów dolarów, została założona w 1982 roku przez Diane i jej męża, Kena Hendricksa. Oboje od początku swojego małżeństwa kontynuowali pracę w branży – Diane wraz z teściem zajmowała się usługami z zakresu remontów i wymianą okien, podczas gdy Ken rozwijał firmę dekarską, którą przejął od ojca. Małżonkowie prowadzili także firmę transportową i hurtownię dywanów.
Cały czas odkładali pieniądze z myślą o większej inwestycji. Mimo, że, jak przyznaje Diane, początek lat 80. to w USA czas spowolnienia gospodarczego, Hendricksowie postanowili zaryzykować i postawić wszystko na jedną kartę – w roku 1982 podjęli decyzję o wycofaniu się z dotychczasowych biznesów i wykorzystali oszczędności, kupując trzy centra dostaw, które stały się pierwszymi lokalizacjami nowej firmy małżonków – ABC Supply. Firma rozpoczęła działalność jako hurtownie pokryć dachowych. W tamtym czasie nie było na rynku ogólnokrajowego dilera, który sprzedawałby różne marki pokryć dachowych w jednym miejscu. Podczas lat działalności w branży, małżonkowie zdali sobie sprawę, że jest to ogromne utrudnienie w pracy fachowców, którzy zmuszeni są do wizyt u każdego z producentów z osobna. W 1982 roku otworzyli zatem swój pierwszy sklep w mieście Beloit.
Obserwacje małżonków okazały się bardzo trafne, a rynek przyjął ABC Supply z otwartymi ramionami. Do 1994 r. ABC Supply miało w posiadaniu 100 sklepów, a cztery lata później firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 1 mld dolarów.
Po tragicznej śmierci Kena Hendricksa w 2007 r. Diane musiała samodzielnie musiała się zmierzyć z kryzysem finansowym i kryzysem na rynku budowlanym. W 2009 r. przychody firmy drastycznie spadły, ale ABC odbiło się i w następnym roku wykupiło swojego największego konkurenta – Bradco Supply.
Diane w ostatnich latach skupia się na działaniu filantropijnym, a w 2013 roku prezesem zarządu został Keith Rozolis. ABC Supply nadal kieruje swoją ofertę do profesjonalnych wykonawców i sprzedaje okna, pokrycia dachowe oraz rynny i sidingi do budynków mieszkalnych i komercyjnych. W 2019 roku uruchomiła myABCsupply – aplikację, która pozwala na zamawianie i sprawdzanie etapu dostawy od ABC Supply.
Sama Diane uważa, że swój sukces zawdzięcza samozaparciu i wysokiej etyce pracy, której nauczyła się pomagając na farmie rodziców.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".