Biuro Studiów Ekonomicznych UNICMI przedstawiło aktualizację raportu dotyczącego rynku przegród budowlanych, opublikowanego w marcu. Zawiera on prognozy zamknięcia na rok 2024 i 2025, odnoszące się m.in. do włoskiego rynku stolarki.
Niedawno pisaliśmy o wynikach włoskiego rynku stolarki PCW, teraz przedstawiamy aktualizację raportu dotyczącego rynku przegród budowlanych na rok 2024. Aktualizację opisał prof. Carmine Garzia, dyrektor naukowy biura badawczego UNICMI. W swoim wystąpieniu wskazał on na spadek popytu na stolarkę o 2,9 proc. w 2024 r. i 2,5 proc. w 2025 r. Biorąc pod uwagę wyłącznie okna, przewiduje się spadek popytu o 1,1 proc. w tym roku. Natomiast w roku 2025 o blisko 0,5 proc.
Są również segmenty stolarki, dla których przyszłość rysuje się w lepszych barwach. „Istnieją dwa istotne wnioski, bardzo ważne dla branży metalowej. Po pierwsze, pozytywny trend w przypadku okien i drzwi aluminiowych, na który decyzja o wycofaniu dofinansowań będzie miała stosunkowo mniejszy wpływ. Po drugie, utrzymujący się popyt na osłony zewnętrzne, który zapewni wzrost również w 2025 r.” – skomentował Garzia.
Włoski rynek stolarki aluminiowej i osłon
W roku 2024 szacuje się wzrost popytu o 1,4 proc. na rynku okien aluminiowych, które włoski rynek stolarki pozycjonuje jako produkt premium. Zdaniem autorów raportu ma to nastąpić głównie kosztem rynku okien PCW. Według prognoz rynek ten spadnie o 2,6 proc. Jeśli chodzi o rynek osłon, w segmencie niemieszkalnym wzrośnie ogółem o 2,9 proc. w 2024 r. i 2 proc. w 2025 r. Podobne przewidywania dotyczą rynku fasad – prognozuje się 2,9 proc. w 2024 r. i 2,4 proc. w 2025 r.
Zobacz również
Dormakaba wzmacnia działalność usługową
Dormakaba przejęła niedawno MetaMatic. Niemiecka firma prowadzi działalność usługową, związaną ze stolarką otworową.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Press Glass inwestuje w sprzedaż w USA
Press Glass w USA inwestuje w rozwój sieci handlowej, firma nawiązała w tym celu współprace z dwiema amerykańskimi firmami handlowymi.


