Zarówno Grupa Profine, jak i Assa Abloy poinformowały niedawno o przejęciu firm. Tym samym oba podmioty poszerzają swój zasięg działania.
Profine wchodzi w segment systemów aluminiowych
O przejęciu poinformowała niedawno Grupa Profine. Na początku października dokonana została akwizycja spółki EFP International z siedzibą w Marum w Niderlandach. Firma jest obecna na rynku od ponad 40 lat. Specjalizuje się w opracowywaniu, projektowaniu i produkcji systemów profili aluminiowych do rozwiązań architektonicznych pod marką EFP European Facade Products. W portfolio ma m.in. ściany osłonowe, systemy ochrony przeciwsłonecznej ścian osłonowych, szklane konstrukcje dachowe, okna, drzwi, okna i drzwi przesuwne, a także specjalne systemy podkonstrukcji fasadowych.

Jak podkreśla Profine, przejęcie jest ważny punktem strategii grupy mającej na celu uzupełnienie gamy produktów o rozwiązania systemowe z aluminium .
Peter Mrosik, partner zarządzający Profine Group, skomentował:
To przejęcie skupia dwóch silnych graczy, których wspólnym celem jest transformacja branży fasadowej i dostarczanie innowacyjnych rozwiązań naszym klientom, przy jednoczesnym zrównoważonym podejściu do ochrony środowiska.
Assa Abloy wzmacnia swoją ofertę rozwiązań cyfrowych
Szwedzki holding Assa Abloy kontynuuje ekspansję zgodnie ze swoim planem rozwoju. W lipcu informowaliśmy o przejęciu spółki Skidata, a w ostatnim czasie właściciel również polskich marek, Mercoor Doors oraz Donimet, przejął amerykańską firmę Level Lock z siedzibą w Redwood City w Kalifornii. Przedsiębiorstwo zostało założone w 2016 roku i zatrudnia ok. 70 pracowników. Jak zaznaczają założyciele spółki: „Assa Abloy przejęła nasz biznes sprzętowy Level Lock, IP, markę Level i powiązane zespoły. Level Lock będzie działać jako niezależna marka i spółka zależna Assa Abloy”.
Lucas Boselli, wiceprezes wykonawczy Assa Abloy i szef dywizji na Amerykę, podkreślił:
Przejęcie Level Lock uzupełnia nasze portfolio technologiczne i wzmacnia naszą ofertę cyfrową w kilku obszarach biznesowych dywizji na Amerykę. Ich innowacyjna platforma umożliwia łatwe przejście od mechanicznych systemów zamykania do cyfrowych rozwiązań dostępu.
Zobacz również
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.




