Fakro podpisało umowę o współpracy z firmą Blebox. To wrocławski start-up, który zajmuje się automatyką oraz rozwiązaniami z zakresu internetu rzeczy.
Blebox przygotował rozwiązania pod kątem okien dachowych, czyli głównego produktu oferowanego przez Fakro. Wrocławska firma opracowała specjalne moduły sterujące, które są montowane w oknach podczas procesu produkcji. System pracuje w sieci wi-fi. Dzięki temu rozwiązaniu można otworzyć i zamknąć okna używając do tego smartfona z odpowiednią aplikacją. Nowe rozwiązanie jest również skonfigurowane z Google Home i Alexą, co umożliwia sterowanie stolarką głosem. Pierwsze okna z modułami od firmy Blebox trafiły już do klientów.
Jednak Blebox to niejedyna firma, z którą ściśle współpracuje Fakro w zakresie inteligentnych rozwiązań do domów. Producent okien dachowych z Nowego Sącza jest jednym z udziałowców w firmie Mobilus Motor. To producent m.in. siłowników rurowych, dzięki którym możliwe jest zautomatyzowanie przesłon, przede wszystkim markiz dostępnych w ofercie tego producenta stolarki.
Fakro współpracuje także z marką Fibaro. Dzięki tej kooperacji produkty wytwarzane przez nowosądecką firmę wyposażone są w rozwiązania, które umożliwiają wykorzystanie ich w systemie inteligentnego budynku. Fibaro dostarcza więc do Fakro centrale, czujniki i oczywiście odpowiednie aplikacje służące do sterowania produktami.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".