Fakro podpisało umowę o współpracy z firmą Blebox. To wrocławski start-up, który zajmuje się automatyką oraz rozwiązaniami z zakresu internetu rzeczy.
Blebox przygotował rozwiązania pod kątem okien dachowych, czyli głównego produktu oferowanego przez Fakro. Wrocławska firma opracowała specjalne moduły sterujące, które są montowane w oknach podczas procesu produkcji. System pracuje w sieci wi-fi. Dzięki temu rozwiązaniu można otworzyć i zamknąć okna używając do tego smartfona z odpowiednią aplikacją. Nowe rozwiązanie jest również skonfigurowane z Google Home i Alexą, co umożliwia sterowanie stolarką głosem. Pierwsze okna z modułami od firmy Blebox trafiły już do klientów.
Jednak Blebox to niejedyna firma, z którą ściśle współpracuje Fakro w zakresie inteligentnych rozwiązań do domów. Producent okien dachowych z Nowego Sącza jest jednym z udziałowców w firmie Mobilus Motor. To producent m.in. siłowników rurowych, dzięki którym możliwe jest zautomatyzowanie przesłon, przede wszystkim markiz dostępnych w ofercie tego producenta stolarki.
Fakro współpracuje także z marką Fibaro. Dzięki tej kooperacji produkty wytwarzane przez nowosądecką firmę wyposażone są w rozwiązania, które umożliwiają wykorzystanie ich w systemie inteligentnego budynku. Fibaro dostarcza więc do Fakro centrale, czujniki i oczywiście odpowiednie aplikacje służące do sterowania produktami.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.