Producenci okien pozytywnie oceniają I kwartał

Autor: |Data publikacji:

Pomimo trudnej sytuacji na globalnym rynku, polscy producenci okien pozytywnie oceniają pierwszy kwartał 2024 r. Jako główną przyczynę podają wzrost popytu w Polsce.

Polscy producenci okien z umiarkowanym optymizmem podchodzą do sytuacji branży na początku roku 2024. Mają świadomość niestabilności rynku i ostrożnie prognozują dalszą sytuację. Po stronie plusów widzą odmrożenie środków z KPO i rozpoczęcie obecnie wypłat dotacji z „Czystego Powietrza”. Branża budowlana odczuła również skutki recesji na rynkach europejskich w postaci mniejszej liczby zamówień. Dla polskich przedsiębiorców początek roku wiązał się też z podniesieniem płacy minimalnej, co miało swoje odbicie w wyższych kosztach działalności. Niemniej większość z nich podkreśla, że na rodzimym rynku sytuacja jest lepsza niż w ubiegłym roku, rośnie też liczba zawieranych kontraktów.

Producenci okien o minionych trzech miesiącach

Zapytaliśmy kilku producentów okien o to, jak podsumowują I kwartał tego roku.

Piotr Bochenek, dyrektor ds. handlowych i marketingowych w Amex-Bączek:

Pierwszy kwartał tego roku kończymy z około 20-procentowym wzrostem sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku 2023. Obserwujemy przede wszystkim spory wzrost udziału w sprzedaży całej gamy produktów aluminiowych, w tym systemów przeciwpożarowych i ewakuacyjnych. Klienci indywidualni coraz częściej inwestują w stolarkę klasy premium o podwyższonej izolacyjności termicznej. Na dalszą część roku patrzymy z optymizmem. Naszą ofertę wzbogacimy o nowe rozwiązania, co powinno przełożyć się na dalszy wzrost sprzedaży.

Analogiczny wzrost w tym okresie odnotowała firma Abakus Okna. Kamil Grodecki, dyrektor operacyjny, wskazuje na podjęcie zawczasu działań prewencyjnych:

Już jakiś czas temu przewidywaliśmy trudności, dlatego odpowiednio wcześniej skupiliśmy się w firmie Abakus na wdrożeniu działań optymalizacyjnych i zapobiegawczych. Aktywnie pozyskiwaliśmy nowych klientów oraz przygotowaliśmy narzędzia dla naszych dystrybutorów, by ułatwić im pracę w tym trudnym okresie.

Z kolei Paweł Zatorski, dyrektor generalny handlowy w firmie Pagen, ocenia I kwartał w sposób następujący:

W nowy rok weszliśmy z dużym portfelem zamówień pozyskanych w ostatnim kwartale 2023 roku i dużymi obawami dotyczącymi stagnacji sprzedaży w Europie, wywołanej perspektywą ograniczenia dofinansowań termomodernizacyjnych. Jesteśmy miło zaskoczeni wynikami na rynku polskim, na którym po pierwszym kwartale realizujemy nasze założenia handlowe i z optymizmem patrzymy w przyszłość, rozwijając struktury sprzedaży w nowych regionach kraju.

Zobacz również

Zakończyło się XXXIII Forum Ekonomiczne

Zakończyło się XXXIII Forum Ekonomiczne

Zakończyło się XXXIII Forum Ekonomiczne. Trzydniowe wydarzenie miało miejsce w hotelu Gołębiewski w Karpaczu. Wzięli w nim m.in. udział politycy, a także samorządowcy i przedstawiciele przedsiębiorstw z różnych branż gospodarki.

Efektywność energetyczna placówek oświatowych – rusza nowy program dofinansowania

Efektywność energetyczna placówek oświatowych – rusza nowy program dofinansowania

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił start naboru wniosków w ramach programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa...

Zbliżają się targi BAU 2025 w Monachium

Zbliżają się targi BAU 2025 w Monachium

Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU 2025 w Monachium odbędą się na początku przyszłego roku. Wydarzenie ma miejsce co dwa lata, a najbliższe potrwa od 13 do 17 stycznia. Będą na nim również polscy przedstawiciele branży stolarki.

1