Pomimo trudnej sytuacji na globalnym rynku, polscy producenci okien pozytywnie oceniają pierwszy kwartał 2024 r. Jako główną przyczynę podają wzrost popytu w Polsce.
Polscy producenci okien z umiarkowanym optymizmem podchodzą do sytuacji branży na początku roku 2024. Mają świadomość niestabilności rynku i ostrożnie prognozują dalszą sytuację. Po stronie plusów widzą odmrożenie środków z KPO i rozpoczęcie obecnie wypłat dotacji z „Czystego Powietrza”. Branża budowlana odczuła również skutki recesji na rynkach europejskich w postaci mniejszej liczby zamówień. Dla polskich przedsiębiorców początek roku wiązał się też z podniesieniem płacy minimalnej, co miało swoje odbicie w wyższych kosztach działalności. Niemniej większość z nich podkreśla, że na rodzimym rynku sytuacja jest lepsza niż w ubiegłym roku, rośnie też liczba zawieranych kontraktów.
Producenci okien o minionych trzech miesiącach
Zapytaliśmy kilku producentów okien o to, jak podsumowują I kwartał tego roku.
Piotr Bochenek, dyrektor ds. handlowych i marketingowych w Amex-Bączek:
Pierwszy kwartał tego roku kończymy z około 20-procentowym wzrostem sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku 2023. Obserwujemy przede wszystkim spory wzrost udziału w sprzedaży całej gamy produktów aluminiowych, w tym systemów przeciwpożarowych i ewakuacyjnych. Klienci indywidualni coraz częściej inwestują w stolarkę klasy premium o podwyższonej izolacyjności termicznej. Na dalszą część roku patrzymy z optymizmem. Naszą ofertę wzbogacimy o nowe rozwiązania, co powinno przełożyć się na dalszy wzrost sprzedaży.
Analogiczny wzrost w tym okresie odnotowała firma Abakus Okna. Kamil Grodecki, dyrektor operacyjny, wskazuje na podjęcie zawczasu działań prewencyjnych:
Już jakiś czas temu przewidywaliśmy trudności, dlatego odpowiednio wcześniej skupiliśmy się w firmie Abakus na wdrożeniu działań optymalizacyjnych i zapobiegawczych. Aktywnie pozyskiwaliśmy nowych klientów oraz przygotowaliśmy narzędzia dla naszych dystrybutorów, by ułatwić im pracę w tym trudnym okresie.
Z kolei Paweł Zatorski, dyrektor generalny handlowy w firmie Pagen, ocenia I kwartał w sposób następujący:
W nowy rok weszliśmy z dużym portfelem zamówień pozyskanych w ostatnim kwartale 2023 roku i dużymi obawami dotyczącymi stagnacji sprzedaży w Europie, wywołanej perspektywą ograniczenia dofinansowań termomodernizacyjnych. Jesteśmy miło zaskoczeni wynikami na rynku polskim, na którym po pierwszym kwartale realizujemy nasze założenia handlowe i z optymizmem patrzymy w przyszłość, rozwijając struktury sprzedaży w nowych regionach kraju.
Zobacz również
Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców
Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!
Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025
Diamenty Forbesa wskazują firmy w najlepszej kondycji finansowej. Organizator ogłosił właśnie, które z nich zostały wyróżnione w tegorocznej, już siedemnastej, edycji. Statuetki będą wręczane na galach, które odbędę się wiosną i latem roku 2025. Wśród docenionych są również przedstawiciele branży stolarki.
Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)
Trwają targi Budma/Windoor-Tech 2025, w których uczestniczy wiele firm branży stolarki. Przygotowaliśmy dla Was galerię zdjęć ze stoisk wystawców poznańskich targów.