Producenci farb odnotowali globalnie wzrost sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Trzeci kwartał dla firm produkujących farby i powłoki na świecie średnio zakończył się na plusie. Firmy odnotowały wzrost wolumenu sprzedaży o 1,3 proc.

Agencja badająca rynek Coating Insight poinformowała, że na globalnym rynku powłok, firmy średnio odnotowały wzrosty wolumenu sprzedaży o 1,3 proc. Natomiast jeśli chodzi o powłoki architektoniczne, to wzrost był na poziomie 0,9 proc. Nieco większy był w segmencie powłok przemysłowych – tu odnotowano wzrost o 1,7 proc. Eksperci poinformowali, że w omawianym kwartale nastąpił spadek popytu na powłoki architektoniczne szczególnie w Europie i Ameryce Północnej.

Foto: Sherwin Williams

11 największych globalnych producentów farb i powłok odnotowało wzrost organiczny średnio na poziomie 1,6 proc. W większym stopniu firmy rozwijały się dzięki akwizycji, z tego powodu firmy odnotowały średnio wzrost o 2,2 proc. Do największych na świecie producentów farb i powłok eksperci zaliczyli: PPG, Sherwin-Williams, Akzo Nobel, Nippon Paint, Axalta, Asian Paints, Kansai Paint, BASF Coatings, Jotun, RPM i Masco.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".