Press Glass złożył właśnie zamówienie o wartości 9 mln euro w Glastonie. Urządzenia do przetwarzania szkła mają trafić do nowego zakładu produkcyjnego w Litwie.
Glaston poinformował, że w kwietniu otrzymał zamówienie od firmy Press Glass UAB. Jest to należący do grupy Press Glass podmiot, który został oficjalnie zarejestrowany 9 marca tego roku w Litwie. Litewska spółka zbuduje wkrótce nowy zakład produkcyjny, który zlokalizowany będzie na terenie Wolnej Strefy Ekonomicznej w Kownie. Produkty wytwarzane w nowym zakładzie trafią na rynek polski, a także do krajów bałtyckich i do Skandynawii. Firma planuje rozpocząć inwestycję latem tego roku. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Do nowego zakładu Press Glass UAB zamówione zostały m.in. linia do hartowania szła, kilka linii do produkcji szła zespolonego i linia szlifierska. Wartość zamówienia to ok. 9 mln euro. Glaston informuje, że urządzenia dla Press Glassu będą wytwarzane w Finlandii i w Niemczech, a dostarczenie zamówienia planowane jest na pierwszą połowę przyszłego roku.
Glaston podkreśla, że jest to kolejne zamówienie, które otrzymał od Grupy Press Glass. Obie firmy współpracują ze sobą już od 2003 r. Press Glass planuje wybudować nowy zakład, który ma być jednym z najnowocześniejszych i najbardziej zautomatyzowanych w Europie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".