Press Glass zakupił kolejne linie do obróbki szkła w swoich zakładach w USA. Dostawcą jest firma Glaston.
Press Glass wyposaża swoje zakłady produkujące szyby zespolone w USA łącznie w cztery linie do obróbki szkła. Polski dostawca ma w USA dwa zakłady produkcyjne, jeden w Stoneville, gdzie znajduje się siedziba główna firmy w Stanach Zjednoczonych. Kilka kilometrów od tego zakładu, w Ridgeway, ulokowana jest druga fabryka Press Glassu.

Nowe linie do obróbki szkła
Dwie linie do hartowania Glaston FC Series i Jumbo Series zostały zainstalowane w fabryce w Ridgeway. Są to maszyny przeznaczone do realizacji dużych projektów. Z kolei mniejsza linia została zainstalowana w Stoneville. Przeznaczona jest ona do mniejszych szyb zespolonych i cięższego szkła wewnętrznego. Czwarta linia do hartowania szkła jest obecnie montowana i wkrótce zostanie dostarczona.
Nie tylko nowe linie
Producent szyb zespolonych od wielu lat współpracuje w Glastonem i większość linii do hartowania szkła, które znajdują się w europejskich zakładach, pochodzi od tej firmy. Teraz trafiły do amerykańskich fabryk. Press Glass zainwestował także w „upgrade”, czyli ulepszenie konwekcji na linii do laminowania w Ridgeway. Udoskonalenie konwekcji pomaga wyeliminować powietrze uwięzione wewnątrz warstw, które powoduje brak przyczepności.
Gregg Vanier, dyrektor ds. produkcji i technologii w Press Glass Inc. wyjaśnia specyfikę amerykańskiego rynku:
Było jasne, że musimy dokonać modernizacji, kiedy rynek zaczął domagać się bardziej złożonych produktów końcowych. Potrzebowaliśmy lepszej kontroli, aby pomóc w przetwarzaniu laminatów wielowarstwowych, które są bardziej powszechne na rynku amerykańskim niż monowarstwy w Europie.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Było jasne, że musimy dokonać modernizacji, kiedy rynek zaczął domagać się bardziej złożonych produktów końcowych. Potrzebowaliśmy lepszej kontroli, aby pomóc w przetwarzaniu laminatów wielowarstwowych, które są bardziej powszechne na rynku amerykańskim niż monowarstwy w Europie.

