Press Glass inwestuje w linie do obróbki szkła

Autor: |Data publikacji:

Press Glass zakupił kolejne linie do obróbki szkła w swoich zakładach w USA. Dostawcą jest firma Glaston.

Press Glass wyposaża swoje zakłady produkujące szyby zespolone w USA łącznie w cztery linie do obróbki szkła. Polski dostawca ma w USA dwa zakłady produkcyjne, jeden w Stoneville, gdzie znajduje się siedziba główna firmy w Stanach Zjednoczonych. Kilka kilometrów od tego zakładu, w Ridgeway, ulokowana jest druga fabryka Press Glassu.

Nowe linie do obróbki szkła

Dwie linie do hartowania Glaston FC Series i Jumbo Series zostały zainstalowane w fabryce w Ridgeway. Są to maszyny przeznaczone do realizacji dużych projektów. Z kolei mniejsza linia została zainstalowana w Stoneville. Przeznaczona jest ona do mniejszych szyb zespolonych i cięższego szkła wewnętrznego. Czwarta linia do hartowania szkła jest obecnie montowana i wkrótce zostanie dostarczona.

Nie tylko nowe linie

Producent szyb zespolonych od wielu lat współpracuje w Glastonem i większość linii do hartowania szkła, które znajdują się w europejskich zakładach, pochodzi od tej firmy. Teraz trafiły do amerykańskich fabryk. Press Glass zainwestował także w „upgrade”, czyli ulepszenie konwekcji na linii do laminowania w Ridgeway. Udoskonalenie konwekcji pomaga wyeliminować powietrze uwięzione wewnątrz warstw, które powoduje brak przyczepności.

Gregg Vanier, dyrektor ds. produkcji i technologii w Press Glass Inc. wyjaśnia specyfikę amerykańskiego rynku:

Było jasne, że musimy dokonać modernizacji, kiedy rynek zaczął domagać się bardziej złożonych produktów końcowych. Potrzebowaliśmy lepszej kontroli, aby pomóc w przetwarzaniu laminatów wielowarstwowych, które są bardziej powszechne na rynku amerykańskim niż monowarstwy w Europie.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.