Press Glass zakupił kolejne linie do obróbki szkła w swoich zakładach w USA. Dostawcą jest firma Glaston.
Press Glass wyposaża swoje zakłady produkujące szyby zespolone w USA łącznie w cztery linie do obróbki szkła. Polski dostawca ma w USA dwa zakłady produkcyjne, jeden w Stoneville, gdzie znajduje się siedziba główna firmy w Stanach Zjednoczonych. Kilka kilometrów od tego zakładu, w Ridgeway, ulokowana jest druga fabryka Press Glassu.

Nowe linie do obróbki szkła
Dwie linie do hartowania Glaston FC Series i Jumbo Series zostały zainstalowane w fabryce w Ridgeway. Są to maszyny przeznaczone do realizacji dużych projektów. Z kolei mniejsza linia została zainstalowana w Stoneville. Przeznaczona jest ona do mniejszych szyb zespolonych i cięższego szkła wewnętrznego. Czwarta linia do hartowania szkła jest obecnie montowana i wkrótce zostanie dostarczona.
Nie tylko nowe linie
Producent szyb zespolonych od wielu lat współpracuje w Glastonem i większość linii do hartowania szkła, które znajdują się w europejskich zakładach, pochodzi od tej firmy. Teraz trafiły do amerykańskich fabryk. Press Glass zainwestował także w „upgrade”, czyli ulepszenie konwekcji na linii do laminowania w Ridgeway. Udoskonalenie konwekcji pomaga wyeliminować powietrze uwięzione wewnątrz warstw, które powoduje brak przyczepności.
Gregg Vanier, dyrektor ds. produkcji i technologii w Press Glass Inc. wyjaśnia specyfikę amerykańskiego rynku:
Było jasne, że musimy dokonać modernizacji, kiedy rynek zaczął domagać się bardziej złożonych produktów końcowych. Potrzebowaliśmy lepszej kontroli, aby pomóc w przetwarzaniu laminatów wielowarstwowych, które są bardziej powszechne na rynku amerykańskim niż monowarstwy w Europie.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.
Było jasne, że musimy dokonać modernizacji, kiedy rynek zaczął domagać się bardziej złożonych produktów końcowych. Potrzebowaliśmy lepszej kontroli, aby pomóc w przetwarzaniu laminatów wielowarstwowych, które są bardziej powszechne na rynku amerykańskim niż monowarstwy w Europie.

