Jak wynika z raportu „Rynek okien w Polsce. Edycja 2019” przygotowanego przez Centrum Analiz Branżowych, 40 proc. firm produkcyjnych nie zanotowało wzrostu sprzedaży. Wzrosty w branży generowane są przede wszystkim przez duże przedsiębiorstwa, wśród których liderem są Eko-Okna.
Jak wynika z danych zebranych przez CAB na polskim rynku działa około 1,4 tys. producentów okien. Jednak ich liczba systematycznie maleje od 2009 r. Mniejsze przedsiębiorstwa nie są w stanie skutecznie konkurować cenowo z największymi producentami w branży, dlatego często rezygnują z produkcji.
Centrum Analiz Branżowych na podstawie przeprowadzonego badania wśród producentów odnotowało bardzo niepokojące zjawisko. Okazuje się bowiem, że 40 proc. firm produkcyjnych w 2018 roku nie odnotowało wzrostu sprzedaży. Bardzo dynamiczny rozwój naszej branży to przede wszystkim ponadprzeciętna ewolucja dużych, nastawionych na eksport firm.

W raporcie „Rynek okien w Polsce. Edycja 2019” zaprezentowano 40 największych firm, które wytwarzają łącznie 68 proc. okien w Polsce. Jak wynika z jego lektury, liderem produkcji okien w Polsce jest firma Eko-Okna z Kornic. Jej obroty w 2018 r. wzrosły o 38 proc. do poziomu 1,27 mld zł. Sprzedaż przekraczającą 900 mln zł odnotowały firmy Velux i Drutex, a obroty powyżej 600 mln zł wypracowały firmy Oknoplast, Dovista i Fakro. Na polskim rynku działa także 14 firm z obrotami od 100 do 350 mln PLN oraz 20 firm, których sprzedaż mieści się w granicach od 60 do 100 mln PLN. W raporcie oprócz liderów zaprezentowano również poziom sprzedaży takich firm jak jak Dako, Alsecco, Hensfort czy Pagen.
Raport „Rynek okien w Polsce. Edycja 2019” jest już dostępny. Więcej szczegółów na jego temat można znaleźć na stronie Centrum Analiz Branżowych.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


