Eko-Okna tną koszty, ale nie tak mocno, jak zapowiadały na początku lipca. Z pracy zwolniono mniej osób, niż planowano. Firma wciąż będzie także organizować transport dla pracowników.
Jakie cięcia planowały Eko-Okna?
Firma w komunikacie z 10 lipca informowała, że jest zmuszona wprowadzić zmiany w zatrudnieniu. To efekt pogarszającej się sytuacji na eksportowych rynkach budowlanych. Cięcia kosztów dotyczyły jednak nie tylko zwolnień pracowników, zdecydowano przede wszystkim o wygaszeniu działalności zakładu produkcyjnego w Kędzierzynie-Koźlu. Inne zmiany, jakie producent planował, to m.in. wycofanie się z organizowania transportu dla pracowników. Autobusy miały przestać kursować od 1 września tego roku. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: Pracownicy pytają, zarząd uspokaja: Eko-Okna komentują reorganizację.

Mniej zwolnień w Eko-Oknach, niż zapowiadano
Eko-Okna początkowo planowały, by nie przedłużać kończących się umów na czas określony, a także, by zakończyć współpracę z agencjami pracy tymczasowej. W wyniku tych działań w czerwcu z Eko-Okien odeszło 993 pracowników. Natomiast w lipcu z pracą w firmie pożegnało się 696 osób, co oznacza, że w ciągu dwóch miesięcy odeszło 1689 pracowników. Producent jednak podaje, że część nich, około 300 osób, sama odeszła. W lipcu, po przeprowadzeniu analizy, Eko-Okna zdecydowały, że część zatrudnionych na umowy na czas określony będzie mogła kontynuować pracę. Dotyczy to ok. 250 osób. Oznacza , że cięcia w zatrudnieniu były mniejsze, niż planowano. Warto zauważyć, że producent stolarki w sierpniu zatrudniał ponad 14,5 tys. osób.
Inwestycja w produkcję osłon
Eko-Okna w ostatnich miesiącach zdecydowały się na inwestycję w park maszynowy do produkcji osłon typu screen. Do tej pory wykorzystywane były półprodukty wykonane przez zewnętrzne firmy. Producentowi zależy jednak na skróceniu czasu dostaw i dlatego cały proces produkcyjny screenów będzie odbywał się w fabryce w Kornicach. Zainstalowane będą tu m.in. maszyny do cięcia tkaniny. Dostawcą jest turecka firma Risus Machines. Wdrożenie planowane jest w październiku tego roku.
Transport do Eko-Okien pozostaje
Linie autobusowe dowożące pracowników do fabryk miały zostać zlikwidowane już od września. Jednak firma wycofała się z tej decyzji, wprowadzając jedynie modyfikację organizacji transportu. Wciąż jeżdżą autobusy dziewięciu linii, z których korzystają osoby mieszkające m.in. w Raciborzu, Wodzisławiu Śląskim i Rybniku.
Zobacz również
Fakro rekrutuje w Polsce do pracy w Niemczech
Fakro szuka pracowników do wymiany okien dachowych w Niemczech. Montażyści są też potrzebni do pracy w Danii, Szwajcarii, Austrii i Czechach.
AkzoNobel i Axalta ogłaszają fuzję
18 listopada 2025 r. Akzo Nobel i Axalta poinformowały o zawarciu wiążącej umowy dotyczącej połączenia w formule fuzji równych podmiotów.
ML System podsumowuje trzeci kwartał 2025 r.
ML System opublikował dane dotyczące wyników uzyskanych w 3. kwartale bieżącego roku. W tym czasie spółka odnotowała spadek przychodów ze sprzedaży. Jednocześnie wzrósł zysk EBITDA.


