Eko-Okna tną koszty, ale nie tak mocno, jak zapowiadały na początku lipca. Z pracy zwolniono mniej osób, niż planowano. Firma wciąż będzie także organizować transport dla pracowników.
Jakie cięcia planowały Eko-Okna?
Firma w komunikacie z 10 lipca informowała, że jest zmuszona wprowadzić zmiany w zatrudnieniu. To efekt pogarszającej się sytuacji na eksportowych rynkach budowlanych. Cięcia kosztów dotyczyły jednak nie tylko zwolnień pracowników, zdecydowano przede wszystkim o wygaszeniu działalności zakładu produkcyjnego w Kędzierzynie-Koźlu. Inne zmiany, jakie producent planował, to m.in. wycofanie się z organizowania transportu dla pracowników. Autobusy miały przestać kursować od 1 września tego roku. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: Pracownicy pytają, zarząd uspokaja: Eko-Okna komentują reorganizację.

Mniej zwolnień w Eko-Oknach, niż zapowiadano
Eko-Okna początkowo planowały, by nie przedłużać kończących się umów na czas określony, a także, by zakończyć współpracę z agencjami pracy tymczasowej. W wyniku tych działań w czerwcu z Eko-Okien odeszło 993 pracowników. Natomiast w lipcu z pracą w firmie pożegnało się 696 osób, co oznacza, że w ciągu dwóch miesięcy odeszło 1689 pracowników. Producent jednak podaje, że część nich, około 300 osób, sama odeszła. W lipcu, po przeprowadzeniu analizy, Eko-Okna zdecydowały, że część zatrudnionych na umowy na czas określony będzie mogła kontynuować pracę. Dotyczy to ok. 250 osób. Oznacza , że cięcia w zatrudnieniu były mniejsze, niż planowano. Warto zauważyć, że producent stolarki w sierpniu zatrudniał ponad 14,5 tys. osób.
Inwestycja w produkcję osłon
Eko-Okna w ostatnich miesiącach zdecydowały się na inwestycję w park maszynowy do produkcji osłon typu screen. Do tej pory wykorzystywane były półprodukty wykonane przez zewnętrzne firmy. Producentowi zależy jednak na skróceniu czasu dostaw i dlatego cały proces produkcyjny screenów będzie odbywał się w fabryce w Kornicach. Zainstalowane będą tu m.in. maszyny do cięcia tkaniny. Dostawcą jest turecka firma Risus Machines. Wdrożenie planowane jest w październiku tego roku.
Transport do Eko-Okien pozostaje
Linie autobusowe dowożące pracowników do fabryk miały zostać zlikwidowane już od września. Jednak firma wycofała się z tej decyzji, wprowadzając jedynie modyfikację organizacji transportu. Wciąż jeżdżą autobusy dziewięciu linii, z których korzystają osoby mieszkające m.in. w Raciborzu, Wodzisławiu Śląskim i Rybniku.
Zobacz również
Deceuninck: trudne półrocze, ale z sygnałami ożywienia
Deceuninck odnotował spadek wartości sprzedaży w pierwszym półroczu. Widać było jednak pierwsze sygnały ożywienia głównie w USA.
Raport finansowy MFO: pierwsze półrocze 2025 lepsze niż rok wcześniej
Raport finansowy opublikowany przez MFO wskazuje na uzyskanie przez spółkę wzrostów. Większe są przychody ze sprzedaży oraz zyski.
Mercor zakończył transakcję sprzedaży dwóch segmentów
Grupa Mercor podpisała 1 października umowę sprzedaży działów oddymiania grawitacyjnego i wentylacji ppoż. Wartość transakcji to 420 mln zł.