POZBUD stawia w oknach na rynek amerykański

Red.: RK |Data publikacji: 2019-11-21

Pomimo znacznie lepszych wyników sprzedażowych Pozbudu po 9 miesiącach tego roku, sprzedaż okien i drzwi drewnianych w tej firmie nadal kuleje. Ten segment działalności spółki przyniósł mniej niż 40 mln zł, wobec ponad 44 mln zł po 3 kwartałach ub. roku.

Giełdowy Pozbud T&R opublikował raport z wynikami po 3 kwartałach br., z którego wynika, że przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 138 mln zł, a skonsolidowany zysk netto sięgnął niemal 10 mln zł. Liczby te oznaczają wzrost o 58 proc. w przychodach i o 120 proc. w zysku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Tak rewelacyjnie dobre wyniki wypracowane zostały jednak w segmentach innych niż produkcja stolarki: w działalności remontowej i deweloperskiej, z której po raz pierwszy pojawiły się wpływy. Sprzedaż stolarki drewnianej spadła niestety w tym czasie o kolejne 11 proc., nie przekraczając po 9 miesiącach wartości 40 mln zł. Pozbud podjął już działania uzdrawiające tą sytuację, a prowadzeniem odrębnej spółki zajmującej się produkcją stolarki zajął się były prezes Tadeusz Andrzejak.

Zarząd Pozbudu potwierdza w swoim raporcie zmniejszenie poziomu zamówień na produkty stolarki okienno-drzwiowej z drewna, w szczególności na rynku krajowym. Pomimo to zamierza rozbudowywać w Polsce sieć handlową dilerów, ale też mocniej postawić chce na sieć zagraniczną. Dużą wagę władze spółki przykładają do dalszego rozwoju współpracy z partnerami amerykańskimi i właśnie w USA upatrują największej szansy na zwiększenie przychodów ze sprzedaży tego segmentu.

W swoich działaniach w 2019 roku i w najbliższych latach grupa planuje skupić siły na rozwoju swojego core biznesu, czyli produkcji wyrobów stolarki otworowej drewnianej oraz stolarki otworowej drewniano-aluminiowej. Powyższe będzie możliwe dzięki zwiększonym mocom produkcyjnym uzyskanym dzięki wybudowaniu nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Słonawach (zwiększenie mocy produkcyjnych do 10 tys. m2 z 3,5 tys. m2, zautomatyzowanie produkcji), jak również dzięki podjętym działaniom marketingowym oraz rozwojowi sieci oddziałów i dystrybutorów na terenie Polski, jak i Europy. Zarząd emitenta przykłada ogromną wagę do rozwoju dalszej współpracy z partnerami w Stanach Zjednoczonych i tam też upatruje szansy na zwiększenie przychodów ze sprzedaży” – czytamy w raporcie okresowym Pozbudu.

Zobacz również

Pagen ze wzrostami i nowym wizerunkiem

Pagen ze wzrostami i nowym wizerunkiem

Pagen, małopolski producent stolarki, zaprezentował nową identyfikację wizualną. Firma wprowadza również nową strategię marketingową na lata 2020-2022.

Tradycyjne targi BAU jednak odwołane!

Tradycyjne targi BAU jednak odwołane!

Zarząd Messe Munchen zdecydował o odwołaniu tradycyjnej formuły targowej przyszłorocznej edycji targów BAU (13-15 stycznia 2021) na rzecz formuły hybrydowej. Decyzja konsultowana była z wystawcami targowymi.

Aliplast rośnie dzięki fotowoltaice?

Aliplast rośnie dzięki fotowoltaice?

Lubelski Aliplast liczy w tym roku na kolejny, tym razem jednocyfrowy, wzrost przychodów. Głównie dzięki stabilnym zamówieniom na stolarkę oraz wzrostowi zamówień na fotowoltaikę. W związku z tym w Lublinie podjęto decyzje o kontynuowaniu procesów inwestycyjnych.

1