Pozbud chce sprzedawać więcej okien aluminiowych

Autor: |Data publikacji:

Pozbud w minionym roku zanotował spadek rentowności segmentu stolarki otworowej. Mimo tego zarząd nadal widzi ogromny potencjał w produkcji okien i drzwi.

Od paru miesięcy w Pozbudzie dochodzi do wielu zmian. Przede wszystkim jest nowy zarząd, o czym pisaliśmy TUTAJ. Firma także informowała o zaangażowaniu się w nowe segmenty, m.in. w budownictwo hydrotechniczne. Podstawową działalnością Pozbudu od wielu lat była produkcja okien i drzwi drewnianych, więc pojawia się pytanie, czy to się zmieniło? Zarząd informuje, że ten dział notuje spadki w sprzedaży, jednak przedsiębiorstwo nie zamierza rezygnować z produkcji stolarki. Okna drewniane i drewniano-aluminiowe stanowią najstarszą i wciąż podstawową gałąź działalności spółki.

Prezes Pozbudu Łukasz Fojt informuje, że w tym roku firma zamierza wykorzystać potencjał nowoczesnego zakładu w Słonawach. Przedsiębiorstwo będzie pracować nad tym, by rozszerzać działalność związaną z segmentem stolarki otworowej. Szczególnie jeśli chodzi o aluminium. Dotychczas produkcja aluminiowych okien czy fasad była zlecana podmiotom zewnętrznym. Jednak Pozbud w minionym roku przygotowywał się do produkcji ślusarki. Spółka zakłada, że w II połowie 2020 r. nastąpi stopniowy wzrost udziału sprzedaży produktów aluminiowych w ogólnej wartości sprzedaży.

Fabryka Pozbudu w Słonawach.

Pozbud prowadzi także działalność deweloperską i obecnie jest firmą, która świadczy kompleksową usługę budowlaną, oferując także stolarkę otworową. Spółka podliczyła, że wartość przychodów ze sprzedaży okien i drzwi do klientów zewnętrznych w minionym roku wyniosła 58,33 mln zł w porównaniu do 63,37 mln zł w roku 2018. Jeśli chodzi o ogólną sprzedaż Pozbudu, to w minionym roku wyniosła ona 196,3 mln zł w porównaniu do 130,4 mln zł w roku 2018. Jest to zatem znaczący, ponad 50-procentowy wzrost przychodów. Wyższy także i to znacznie, bo aż dwukrotnie był wypracowany w roku 2019 zysk netto, który wyniósł ponad 18,8 mln zł.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.