Pozbud poinformował o swojej strategii na lata 2021-2023. Spółka zamierza kontynuować i rozwijać produkcje okien i drzwi.
Miniony rok był dla Pozbudu bardzo znaczący. Przede wszystkim w I półroczu zmienił się właściciel firmy i zarząd. Nowe władze spółki zdecydowały o przeprowadzeniu analizy i wyznaczeniu na tej podstawie nowej strategii rozwoju na najbliższe dwa lata.
Pierwszym i najważniejszym punktem strategii jest kontynuacja przez grupę kapitałową produkcji stolarki otworowej. Firma chce przebudować ofertę okien, a także zwiększyć udział w sprzedaży drzwi zewnętrznych i wznowić działalność w segmencie drzwi wewnętrznych. Producent wyznaczył sobie plan, by sukcesywnie zwiększać wartość przychodów w dziale stolarki. W ciągu najbliższych pięciu lat spółka chce uzyskać wartość sprzedaży wyrobów gotowych w wysokości 100 mln zł rocznie. W planach jest także zwiększenie eksportu. Poza tym stolarka z Pozbudu ma być produktem klasy premium.
Przypomnijmy, że w minionym roku producent notował spadki w sprzedaży stolarki. Najnowsze dane na temat wyników handlowych są za III kwartały 2020 r. Pisaliśmy o nich TUTAJ.
Jeśli chodzi o rynek deweloperski, to spółka dokończy projekt Strzeszyn-Zacisze. Z komunikatu wynika jednak, że Pozbud nie planuje rozpoczynać nowych inwestycji. Jak podaje zarząd, nie jest wykluczone realizowanie projektów deweloperskich w przyszłości, jednak w przypadku uzasadnienia biznesowego takiej decyzji.
Poza tym firma rozpocznie większą dywersyfikację działalności i wejdzie w branżę przemysłu elektromaszynowego. Zarząd przyznaje, że bierze pod uwagę m.in. akwizycję innej firmy z tej branży. Jeśli chodzi o inne segmenty działalności Pozbudu, to kontynuowany będzie rozwój specjalistycznych usług budowlanych. Ta działalność realizowana jest przez dwie firmy zależne: SPC2 i Agnes.
Zobacz również
XXXIV edycja Forum 100 za nami
XXXIV edycja Forum 100 odbyła się 8 kwietnia w Teatrze Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie i po raz kolejny zgromadziła liderów branży stolarki otworowej. Tym razem tematem przewodnim była ekspansja na rynek amerykański.
Forum Branżowe 04.2025
Podczas wczorajszego Forum 100 swoją premierę miał najnowszy numer magazynu "Forum Branżowe". Gościem wydania jest Krzysztof Domarecki, główny akcjonariusz Grupy Selena.
Branża stolarki spotyka się w Warszawie – rusza XXXIV Forum 100
Już za chwilę, o godzinie 10:30, w Teatrze Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie rozpocznie się XXXIV edycja Forum 100 – kluczowego wydarzenia dla sektora stolarki otworowej.