Pozbud poinformował o swojej strategii na lata 2021-2023. Spółka zamierza kontynuować i rozwijać produkcje okien i drzwi.
Miniony rok był dla Pozbudu bardzo znaczący. Przede wszystkim w I półroczu zmienił się właściciel firmy i zarząd. Nowe władze spółki zdecydowały o przeprowadzeniu analizy i wyznaczeniu na tej podstawie nowej strategii rozwoju na najbliższe dwa lata.
Pierwszym i najważniejszym punktem strategii jest kontynuacja przez grupę kapitałową produkcji stolarki otworowej. Firma chce przebudować ofertę okien, a także zwiększyć udział w sprzedaży drzwi zewnętrznych i wznowić działalność w segmencie drzwi wewnętrznych. Producent wyznaczył sobie plan, by sukcesywnie zwiększać wartość przychodów w dziale stolarki. W ciągu najbliższych pięciu lat spółka chce uzyskać wartość sprzedaży wyrobów gotowych w wysokości 100 mln zł rocznie. W planach jest także zwiększenie eksportu. Poza tym stolarka z Pozbudu ma być produktem klasy premium.
Przypomnijmy, że w minionym roku producent notował spadki w sprzedaży stolarki. Najnowsze dane na temat wyników handlowych są za III kwartały 2020 r. Pisaliśmy o nich TUTAJ.
Jeśli chodzi o rynek deweloperski, to spółka dokończy projekt Strzeszyn-Zacisze. Z komunikatu wynika jednak, że Pozbud nie planuje rozpoczynać nowych inwestycji. Jak podaje zarząd, nie jest wykluczone realizowanie projektów deweloperskich w przyszłości, jednak w przypadku uzasadnienia biznesowego takiej decyzji.
Poza tym firma rozpocznie większą dywersyfikację działalności i wejdzie w branżę przemysłu elektromaszynowego. Zarząd przyznaje, że bierze pod uwagę m.in. akwizycję innej firmy z tej branży. Jeśli chodzi o inne segmenty działalności Pozbudu, to kontynuowany będzie rozwój specjalistycznych usług budowlanych. Ta działalność realizowana jest przez dwie firmy zależne: SPC2 i Agnes.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".