Pozbud chce podwoić sprzedaż stolarki

Autor: |Data publikacji:

Pozbud planuje podwojenie wartości sprzedaży działu stolarki otworowej do końca tego roku. Ma to osiągnąć przede wszystkim dzięki współpracy z deweloperami. Przypominamy, że w trzecim kwartale 2020 r. spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży stolarki w wysokości 21,04 mln zł w porównaniu do 39,53 mln w roku 2019 (pisaliśmy o tym TUTAJ). Dane za cały rok ubiegły nie są jeszcze znane.

Z rozmowy prezesa Łukasza Fojta z PAP wynika, że Pozbud chce rozwijać produkcję stolarki otworowej w oparciu o krajowy rynek deweloperski stawiając na inwestycje w dużych miastach. Jednocześnie strategia spółki zakłada znaczne ograniczenie, ale nie zaprzestanie, samodzielnych inwestycji deweloperskich (szczegóły ). Grupa czeka z ich uruchomieniem do czasu sprzedaży zespołu budynków mieszkalnych Strzeszyn-Zacisze w Poznaniu i zakończenia  analizy wpływu pandemii na polską branżę deweloperską. Jednocześnie Łukasz Fojt uważa, że ten segment rynku budowlanego jest stabilny. Grupa wstępnie planuje uruchomienie nowego projektu na drugi kwartał 2021.

Pozbud nie zapomina także o eksporcie stolarki – firma nawiązała współpracę z partnerem działającym na rynku francuskim i szwajcarskim, na których produkty Pozbudu będą sprzedawane pod szyldem marki Alpenorm.

Łukasz Fojt, prezes firmy Pozbud:

Zasoby, którymi dysponuje fabryka stolarki otworowej w Słonawach skłaniają nas do podjęcia decyzji o przejściu na produkcję o charakterze seryjnym. W związku z tym będziemy poszerzać naszą współpracę w zakresie dostaw i montażu stolarki otworowej z działającymi na rynku polskim deweloperami. Ofertę planujemy poszerzyć o produkcję drzwi wewnętrznych klasy średniej, co pozwoli na sprzedaż produktów poprzez duże sieci handlowe.

Niezmiennym punktem strategii rozwoju grupy jest dywersyfikacja działalności, czego przykładem jest zapowiedź przez Pozbud kolejnej inwestycji w budownictwo kolejowe.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.