Ponad tysiąc uczestników OFS 2020 Online

Red.: |Data publikacji:

Za nami pierwszy dzień Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2020 Online – największego internetowego wydarzenia polskiej branży stolarki tego roku. Dziękujemy uczestnikom za aktywność i frekwencję – było nas w sumie ponad tysiąc osób!

OFS 2020 Online – dzień 1.

Dzień ten poświęcony był marketingowi online i e-commerce.  Podczas forum przedstawiciele branży podzielili się wiedzą, którą zdobyli wdrażając innowacyjne projekty w swoich firmach.

Marcin Strzelec, dyrektor zarządzający grupą produktową oraz szef projektu e-commerce w firmie Wiśniowski opowiedział na pytanie, dlaczego e-commerce to przyszłość dla branży stolarki. Przyznał, że branża stolarki otworowej uznawana jest za jedną z trudniejszych, jeśli chodzi o wdrożenie e-commerce. Przypomniał jednak, że są branże – na przykład obuwnicza czy meblarska, o których mówiono to samo, a obecnie nikogo już nie dziwią sklepy online sprzedające taki asortyment. Co więcej, Marcin Strzelec uważa, że jeśli sami nie wejdziemy w e-commerce, zostaniemy do tego niejako zmuszeni przez klientów, którzy takich rozwiązań coraz częściej szukają i wymagają. Przypominał też, że sklep internetowy to także katalog produktów firmy i wirtualna witryna sklepowa, która ma być istotnym elementem konsekwentnego budowania wizerunku firmy. Podzielił się wiedzą na temat ścieżek zakupowych klientów, którzy swobodnie poruszają się między kanałami sprzedaży offline i online.

Swoje wystąpienie miał również Krzysztof Ratajczak, dyrektor handlowy firmy Winkhaus, która, wedle ciekawostki, którą zdradził podczas wystąpienia, wdrożyła zamówienia poprzez e-mail już w 1998 roku. Towarzyszył mu Grzegorz Turniak, prezes Akademii Rekomendacji. Obaj opowiedzieli o świecie social mediów i digitalizacji w stolarce otworowej. Zwrócili uwagę na to, że mimo dużego potencjału i wysokiej innowacyjności w stolarce otworowej, branża nadal ma problem z tym, by zaprezentować się na zewnątrz jako nowoczesny, atrakcyjny i dynamiczny sektor gospodarki. Prelegenci zwrócili także uwagę na to, by wsłuchiwać się w trendy i preferencje młodszych pokoleń wychowanych ze smartfonem w ręku, które już niedługo zaczną kupować, budować czy remontować swoje domy i mieszkania.

OFS 2020 Online – dzień 1.

Wśród prelegentów znalazły się także dwie firmy spoza branży stolarki. Mateusz Adamiak, doradca w programie Google Firmy Jutra, opowiedział, jak zwiększyć widoczność firmy w internecie i skorzystać z narzędzi oferowanych przez Google, a Mateusz Zemczak, menedżer ds. biznesu e-commerce z ING Bank Śląskiego opowiedział o tym, jak zautomatyzować płatności sprzedając stolarkę otworową, proponując klientowi wygodę i bezpieczeństwo. Opowiedział o rozwiązaniach proponowanych przez bank, w tym własnej, dedykowanej bramce płatności dla e-commerce oraz płatnościach „offline to online”, które można wykorzystać na przykład w przypadku usługi montażu.

Paweł Gregorczyk, redaktor prowadzący Forum Branżowego podzielił się informacjami i przykładami na to, jak firmy z branży sprzedają stolarkę przez internet. Dodał przy tym, że wierzy, podobnie jak Marcin Strzelec z firmy Wiśniowski, że e-commerce jest przyszłością branży i wcześniej czy później musi stać się drogą, którą podąży każda firma stawiająca na rozwój. Wyjaśnił, że pandemia znacząco przyśpieszyła ten proces i zwiększyła zainteresowanie tematyką e-commerce w branży. Według niego, jeszcze w marcu tego roku żadna z obecnych na targach PSB firm, które zostały przepytane przez Forum Branżowe nie sygnalizowała zainteresowania sprzedażą stolarki przez internet. Obecnie sytuacja wygląda zgoła inaczej.

Jako crème de la crème wydarzenia zapowiedziany został przegląd rynkowyprzygotowany przez Maksymiliana Mirosa z Centrum Analiz Branżowych. Uczestnicy poznali obraz branży stolarki w 2019 r. oraz dziesięciu miesiącach 2020 r. Okazuje się, że firmy okienno-drzwiowe, choć funkcjonujące w cieniu pandemii, uzyskują dobre wyniki handlowe, a ten sezon nie powinien przynieść znaczących spadków. W porównaniu z wieloma innymi branżami można zatem mówić w tym przypadku o niemałym sukcesie.

Przegląd rynkowy zwieńczony został pierwszą częścią Gali Liderów Rynku Stolarki, podczas której przedstawiono firmy, które weszły w 2020 rok na pozycji lidera w Polsce. Oto laureaci:

  • Kategoria: okna drewniane, zwycięzca: Dovista;
  • Kategoria: okna dachowe, zwycięzca: Velux;
  • Kategoria: drzwi drewniane, zwycięzca: Porta;
  • Kategoria: farby i lakiery, zwycięzca: Teknos;
  • Kategoria: okucia, zwycięzca: Winkhaus;
  • Kategoria: uszczelki, zwycięzca: Sanok Rubber.

Pierwszy dzień OFS 2020 Online zwieńczyła prowadzona przez Pawła Gregorczyka i Karola Klosa – duetu znanego z Branżowiska – prezentacja produktów, podczas której wymieniono i omówiono rozwiązania oferowane przez Elcia, Winkhaus, Dobroplast, Krishome czy Grupy Magnum wraz z FastTony.es.

Drugi dzień OFS 2020 Online startuje 18 listopada o godz. 9:30. Głównym tematem tego dnia będzie zielony ład.

Zobacz również

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Rynek zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Niemczech i Austrii przechodzi kryzys. W obu krajach sprzedaż tych wyrobów spadła w 2023 roku po raz pierwszy od wielu lat.

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Firma Lanko, polski producent specjalizujący się w produkcji okien i drzwi z PCW oraz aluminium, wykupił 45 proc. udziałów w Oknoprime.

Dormakaba uruchamia kolejne elektrownie fotowoltaiczne

Dormakaba uruchamia kolejne elektrownie fotowoltaiczne

Dormakaba w tym roku uruchomiła już trzy elektrownie fotowoltaiczne w swoich zakładach produkcyjnych. Spowodują one 25-procentowe oszczędności w emisji CO2.

1