Firma Słowińscy opracowała okna dla budynków zlokalizowanych w miejscach o ekstremalnie niskich temperaturach. Kilkaset takich okien zostanie dostarczonych do amerykańskiej bazy polarnej na biegunie południowym.
Okno drewniano-aluminiowe „Polar” firma Słowińscy opracowała wspólnie z amerykańskim partnerem. Było ono konstruowane z myślą o lokalizacjach, w których panują ekstremalnie niskie temperatury i bardzo trudne warunki pogodowe. Wykorzystano w nich czteroszybowe pakiety szkła zespolonego o współczynniku Ug= 0,3 W/m2K. W drewnianych elementach konstrukcyjnych o grubości 88 mm zastosowano dodatkowo izolowany wkład kompozytowy o grubości 20 mm. Takie rozwiązanie znacząco poprawiło współczynnik przenikania ciepła ramy. Okładzina aluminiowa malowana proszkowo stanowi zewnętrzną osłonę okna.
Okna „Polar” zostaną zainstalowane w największej stacji badawczej na Antarktydzie. Amerykańska baza polarna McMurdo znajduje się na wyspie Rossa i jest obsługiwana przez Program Antarktyczny Stanów Zjednoczonych. Jak poinformowała firma Słowińscy, 350 sztuk tych okien płynie już lodołamaczem na biegun południowy.
Firma Słowińscy to rodzinne przedsiębiorstwo założone w 1968 r., specjalizujące się przede wszystkim w stolarce drewnianej i PCW. Obecnie zatrudnia około 100 pracowników. W 2018 r. przychody firmy wyniosły około 35 mln zł.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".