Polska zajmuje czwartą pozycję wśród największych rynków dla włoskich producentów maszyn do obróbki drewna.
ACIMALL, włoski związek producentów maszyn do obróbki drewna podsumował I kwartał w branży pod kątem sprzedaży zagranicznej. W tym okresie włoskie firmy zanotowały rekordowe wyniki w eksporcie. Sprzedaż była wyższa o niemal 11 proc. w porównaniu do 2020 r. i wyniosła 330 mln euro.
Największym odbiorcą włoskich maszyn są Stany Zjednoczone. W I kwartale tego roku wartość sprzedaży maszyn do tego kraju wyniosła 31 mln euro i jednocześnie na tym rynku odnotowany był wzrost o 1 proc. Na drugim miejscu są Niemcy – wartość eksportu wynosi 24,9 mln euro ze wzrostem na poziomie 10 proc., a na trzeciej pozycji jest Francja ze sprzedażą w wysokości 23,2 mln euro i wzrostem o 17 proc. Czwartą pozycję zajmuje Polska – wartość eksportu maszyn do obróbki drewna do naszego kraju w I kwartale wyniosła niemal 23 mln euro. Jednak eksperci policzyli, że w porównaniu do I kwartału 2020 r. sprzedaż była niższa o 0,1 proc.
Kolejne pozycje na liście zajmują:
- Wielka Brytania – sprzedaż 18 mln euro, wzrost o 43 proc.
- Austria – sprzedaż 16 mln euro, wzrost o 4 proc.
- Hiszpania – sprzedaż 15 mln euro, wzrost o 68 proc.
- Chiny – sprzedaż 14 mln euro, wzrost o 58 proc.
- Belgia – sprzedaż 13 mln euro, wzrost o 23 proc.
- Holandia – sprzedaż 10 mln euro, wzrost o 80 proc.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.