Somfy podsumowało pierwsze półrocze pod względem finansowym. Francuska firma podała, że osiągnęła przychód w wysokości 615,1 mln euro. Jest to wzrost 4,9 proc. w porównaniu do roku 2018. Polska była dla niej znaczącym rynkiem.
Pierwsze półrocze już za nami, dlatego spółki notowane na giełdzie podają wyniki z II kwartału, a jednocześnie z pierwszego półrocza. Jedną z nich jest Somfy. Firma podała, że w II kwartale zanotowała przychody w wysokości 332 mln euro w porównaniu do 315,4 w roku 2018. Jest to wzrost o 5,3 proc. Natomiast podsumowując całe pierwsze półrocze, to tu przychody wyniosły 616,1 mln euro w porównaniu do 586,1 mln euro. Zatem Somfy może zaliczyć omawiany okres do udanych, gdyż wzrost był na poziomie ok. 4,9 proc.
Przypatrując się wynikom widać jednak, że są rynki zbytu, na których produkty Somfy są bardziej popularne i takie, gdzie klienci zdecydowanie rzadziej je wybierają. Bardzo dobrze przyjmowane są one w Północnej Europie. Tu Somfy podaje, że wzrost przychodów ze sprzedaży był na poziomie aż 15,8 proc. Tylko nieznacznie mniejszy wzrost notowany jest w Europie Środkowo-Wschodniej. Tu Somfy odnotowało większą sprzedaż w porównaniu do roku 2018 o 15,7 proc.
Somfy wymienia rynki, które były w pierwszym półroczu najbardziej znaczące, jeśli chodzi o wzrost przychodów. Zalicza się do nich Polska oraz Węgry, Czechy i Rumunia, a także kraje „starej Unii”, takie jak państwa Beneluxu, Wielka Brytania i Skandynawia. Również ważne są Niemcy – tu Somfy podaje, że wzrost był na poziomie 6,1 proc. i Chiny – tu sprzedaż zwiększyła się o 10,5 proc. Dobre wyniki koncern zanotował także w Ameryce Południowej – o 5 proc.
Jeśli chodzi o rodzimy rynek – Francję, to tu Somfy zanotowało wzrost na poziomie 2,3 proc, czyli poniżej średniej. Także w Południowej Europie wzrost przychodów był niewielki, bo zaledwie o 0,6 proc. Natomiast w krajach Bliskiego Wschodu i Afryce Somfy odnotowało spadek w przychodach ze sprzedaży na poziomie 12,4 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".