Jak podano w podcaście „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, Polska w sezonie 2022 została światowym liderem eksportu stolarki bez podziału na poszczególne kategorie produktowe. Wyprzedziliśmy Chiny o ponad 2 proc.!
Jak powiedzieli w swoim podcaście Maksymilian Miros, Centrum Analiz Branżowych oraz Paweł Gregorczyk, Forum Branżowe, jeszcze w 2019 r. dystans dzielący nas do Chin był spory – wynosił bowiem niemal 19 proc. W kolejnym roku przewaga Państwa Środka stopniała do 12 proc. a w 2021 do zaledwie 3,7 proc. Doskonałe wyniki sprzedaży polskiej stolarki w 2022 roku spowodowały, że udało się naszej branży wypracować przewagę, która wyniosła 2,2 proc.!
Wartość eksportu polskiej stolarki w sezonie 2022 wyniosła niemal 4,2 mld dolarów i była o 90 mln dolarów wyższa niż w przypadku sprzedaży zagranicznej chińskiej branży.
Co ciekawe, na niewielu rynkach prowadzimy bezpośrednią rywalizację o klientów z chińskimi producentami. Punkty styczne są przede wszystkim w Wielkiej Brytanii oraz w USA. Drugi z wymienionych krajów jest głównym kierunkiem eksportowym dla producentów z Państwa Środka.
O wiele więcej na ten temat usłyszysz w 31. odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”:
Pozostałe odcinki podcastu:
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.