Saint-Gobain podsumowało trzy kwartały 2020 r. Spółka osiągnęła po dziewięciu miesiącach sprzedaż w wysokości 27,89 mld euro. To spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
W tym roku Saint-Gobain, tak jak i większość firm, doświadcza spadku koniunktury, choć francuski koncern przyznaje, że w trzecim kwartale dane wskazują na poprawę sytuacji na rynku. W okresie od lipca do końca września spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 10,12 mld euro w porównaniu do 10,79 mld w roku 2019. To spadek o 6,2 proc. Jednak wskaźnik wzrostu like-for-like changes (LFL – wyniki po korektach) wynosi plus 3,2 proc.
Z kolei sprzedaż w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku to wartość 27,89 mld euro w porównaniu do 32,47 mld w roku 2019. Tu spadek wynosi 14,1 proc., także wskaźnik wzrostu po korektach LFL jest na minusie 7,2 proc.
Zarząd poinformował, że w segmencie budownictwa wyniki utrzymywały się na dobrym poziomie, a w trzecim kwartale widoczna była stabilizacja w tej branży. Koncern podał także dane finansowe w poszczególnych regionach. Północna Europa to obszar, w którym ujęte są także informacje dotyczące Polski. W III kwartale wartość sprzedaży w północnej części kontynentu wyniosła 3,4 mld euro w porównaniu do 4 mld w roku poprzednim. To spadek o 15,5 proc., jednak firma podaje, że skorygowany wskaźnik LFL jest na plusie o 0,3 proc.
Firma podkreśla, że sprzedaż w krajach na północy Europy wróciła do normalnego poziomu, czyli podobnego do tego z poprzedniego roku. Niewielki wzrost notowany był w krajach Europy Wschodniej, na czele z Polską. Choć tu Saint-Gobain nie podaje dokładnych danych finansowych.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.