Polska przoduje pod kątem wyników w Saint-Gobain

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain podsumowało trzy kwartały 2020 r. Spółka osiągnęła po dziewięciu miesiącach sprzedaż w wysokości 27,89 mld euro. To spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

W tym roku Saint-Gobain, tak jak i większość firm, doświadcza spadku koniunktury, choć francuski koncern przyznaje, że w trzecim kwartale dane wskazują na poprawę sytuacji na rynku. W okresie od lipca do końca września spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 10,12 mld euro w porównaniu do 10,79 mld w roku 2019. To spadek o 6,2 proc. Jednak wskaźnik wzrostu like-for-like changes (LFL – wyniki po korektach) wynosi plus 3,2 proc.

Z kolei sprzedaż w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku to wartość 27,89 mld euro w porównaniu do 32,47 mld w roku 2019. Tu spadek wynosi 14,1 proc., także wskaźnik wzrostu po korektach LFL jest na minusie 7,2 proc.

Zarząd poinformował, że w segmencie budownictwa wyniki utrzymywały się na dobrym poziomie, a w trzecim kwartale widoczna była stabilizacja w tej branży. Koncern podał także dane finansowe w poszczególnych regionach. Północna Europa to obszar, w którym ujęte są także informacje dotyczące Polski. W III kwartale wartość sprzedaży w północnej części kontynentu wyniosła 3,4 mld euro w porównaniu do 4 mld w roku poprzednim. To spadek o 15,5 proc., jednak firma podaje, że skorygowany wskaźnik LFL jest na plusie o 0,3 proc.

Firma podkreśla, że sprzedaż w krajach na północy Europy wróciła do normalnego poziomu, czyli podobnego do tego z poprzedniego roku. Niewielki wzrost notowany był w krajach Europy Wschodniej, na czele z Polską. Choć tu Saint-Gobain nie podaje dokładnych danych finansowych.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".