Polskie firmy w latach 2013-2019 zwiększyły eksport stolarki o ponad miliard euro! Druga w tym zestawieniu Holandia poprawiła wynik o 187 mln euro, a trzecie Niemcy o 164 mln euro. To dobitnie pokazuje, jaka była skala rozwoju naszego rynku w ostatnich latach.
Dane dotyczące dynamiki eksportu stolarki zostały przedstawione podczas Forum 100, które odbyło się 9 czerwca. Wówczas menadżerowie z największych firm w branży spotkali się online, by poznać wyniki tego sektora gospodarki oraz przewidywania na ten sezon. Duże wrażenie robi przedstawione przez Centrum Analiz Branżowych zestawienie liderów dynamiki eksportu europejskiej stolarki w latach 2013-2019.

W ujęciu procentowym Polska zajęła trzecie miejsce w tym zestawieniu. W naszym kraju dynamika eksportu wyniosła 85 proc. Wyprzedziła nas Bułgaria (94 proc.) oraz Grecja (163 proc.), choć wartość eksportu tych krajów stanowił zaledwie ułamek sumy osiągniętej przez rodzime przedsiębiorstwa. W Polsce wartość eksportu w latach 2013-2019 wzrosła o ponad miliard euro – z 1,2 mld do 2,2 mld euro!
Najwięcej w tym okresie straciła na eksporcie Norwegia, która była na 37-proc. minusie, następne w kolejności są inne państwa skandynawskie – Dania i Szwecja (spadek o 21 proc.). Również dynamika eksportu z Francji osiągnęła minusową wartość (-7 proc.).
Jak informowaliśmy w ubiegłym roku Polska odpowiadała za 1/3 światowego eksportu okien i drzwi z tworzyw sztucznych. Wiemy już jednak, że dynamika eksportu polskiej stolarki spada. Na podstawie wyników z 2019 r. można zauważyć, że była ona 2,5 krotnie mniejsza niż w latach wcześniejszych (informowaliśmy o tym szerzej TUTAJ).
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


