Deceuninck podliczył wyniki z pierwszego półrocza. Firma odnotowała w tym okresie rekordowo wysoki zysk operacyjny.
Deceuninck poinformował o wynikach finansowych, jakie osiągnął w pierwszym półroczu bieżącego roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 427,2 mln euro w porównaniu do 506,8 mln rok wcześniej, jest to spadek o ponad 15 proc. Ale jeśli chodzi o wskaźnik EBITDA, to wyniósł on 59,6 mln euro w stosunku do 57,8 w pierwszym półroczu 2022 r., to wzrost o 3 proc. Wysoka EBITDA to efekt dobrych wyników osiągniętych w Turcji i Ameryce Północnej. Wyższy jest także zysk netto, w tym roku to 17,8 mln euro, rok wcześniej – 7,5 mln euro. Spółka informuje, że spadek przychodów spowodowany jest przede wszystkim niższym wolumenem sprzedaży – o niecałe 7 proc.
Wyniki w regionach
Spółka oceniła także sytuację na rynkach, na których sprzedaje. W Europie popyt, ale i poziom zaufania konsumenckiego pozostają niskie. Jest to spowodowane drogimi kredytami, na co wpływ mają wysokie stopy procentowe oraz koszty materiałów budowlanych. W Ameryce Północnej na popyt wpływa także wysokie oprocentowanie kredytów hipotecznych. Deceuninck poprawił swoje wyniki w Ameryce dzięki zwiększeniu wydajności operacyjnej i mniejszej rotacji pracowników. W Turcji, kolejnym ważnym rynku dla spółki, w tym roku odnotowany został wysoki popyt ze wzrostem wolumenu sprzedaży o ok. 12 proc. Deceuninckowi udało się zwiększyć swój udział w rynku tureckim w czasach wysokiej inflacji. Jednocześnie negatywnie na wynikach odbija się spadek wartości tureckiej liry. Z kolei na rynkach wschodzących widać utrzymujący się trend w kierunku produktów o wysokiej jakości.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".