Arbonia podsumowała pierwsze półrocze. W tym okresie szwajcarskiej spółce udało się osiągnąć wzrost przychodów ze sprzedaży.
Arbonia podliczyła wyniki handlowe z pierwszego półrocza, w tym okresie wartość sprzedaży wyniosła 630,9 mln franków. Jest to wzrost w stosunku do półrocza z ubiegłego roku o 7,2 proc. wówczas sprzedaż była w wysokości 588,8 mln franków. Z kolei wzrost organiczny wyniósł 9,8 proc. Wartość EBITDA była jednak niższa, w tym roku to kwota 52,4 mln franków w stosunku do 67,6 mln w roku ubiegłym. Ten wynik, to według Arbonii efekt rosnącej wartości franka szwajcarskiego wobec wszystkich walut ważnych dla spółki. Widać to choćby po wynikach ze sprzedaży osiągniętych za granicą. Po przeliczeniu na franki wyniosły one 17,8 mln w pierwszym półroczu 2022 w porównaniu do 34,9 mln rok wcześniej. Natomiast wynik Grupy po odliczeniu podatku wyniósł w tym roku 11,7 mln franków w porównaniu do 23,6 mln w pierwszym półroczu w roku 2021.
Spółka podliczyła dane finansowe w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o dywizję drzwi, w skład której wchodzi m.in. polski producent Invado, przychody wyniosły 284,2 mln franków. Były one nieznacznie wyższe – o 0.9 proc. od wyniku z roku 2021 – wówczas sprzedaż wyniosła 281,6 mln franków. W segmencie drzwi spadła wartość EBITDA – w bieżącym roku wyniosła 30,3 mln franków w porównaniu do 40,3 mln w roku ubiegłym. Spółka przyznaje, że początek roku był w segmencie drzwi trudny. Grupa mierzyła się z dużą liczbą absencji pracowników z powodu kwarantanny, co spowodowało ograniczenia w produkcji. Problemem okazał się duży wolumen zamówień, który był realizowany według starego cennika. Arbonię także dotknął wzrost cen surowców, firma przełoży je na wyższe ceny produktów w drugim półroczu 2022 r.
Arbonia optymistycznie podchodzi do sytuacji w drugiej połowie roku. Spółka zakłada, że ceny surowców do produkcji będą się stabilizować. Ponadto w Europie widać trend do inwestycji w budownictwo efektywne energetycznie, szczególnie jest to widoczne w ostatnich miesiącach w obliczu drożejącej energii. Ponadto państwa europejskie wprowadzają programy dotacji wspierające m.in. remonty. Arbonia przypomina, że z doświadczenia spółki wynika, iż wysoka inflacja sprzyja aktywności remontowej, natomiast negatywnie odbija się na nowym budownictwie.
Zobacz również
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.
Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę
Swisspacer w lipcu otworzył swoją nową międzynarodową siedzibę. Mieści się ona w miejscowości Lengwil w Szwajcarii.