Arbonia podsumowała pierwsze półrocze. W tym okresie szwajcarskiej spółce udało się osiągnąć wzrost przychodów ze sprzedaży.
Arbonia podliczyła wyniki handlowe z pierwszego półrocza, w tym okresie wartość sprzedaży wyniosła 630,9 mln franków. Jest to wzrost w stosunku do półrocza z ubiegłego roku o 7,2 proc. wówczas sprzedaż była w wysokości 588,8 mln franków. Z kolei wzrost organiczny wyniósł 9,8 proc. Wartość EBITDA była jednak niższa, w tym roku to kwota 52,4 mln franków w stosunku do 67,6 mln w roku ubiegłym. Ten wynik, to według Arbonii efekt rosnącej wartości franka szwajcarskiego wobec wszystkich walut ważnych dla spółki. Widać to choćby po wynikach ze sprzedaży osiągniętych za granicą. Po przeliczeniu na franki wyniosły one 17,8 mln w pierwszym półroczu 2022 w porównaniu do 34,9 mln rok wcześniej. Natomiast wynik Grupy po odliczeniu podatku wyniósł w tym roku 11,7 mln franków w porównaniu do 23,6 mln w pierwszym półroczu w roku 2021.

Spółka podliczyła dane finansowe w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o dywizję drzwi, w skład której wchodzi m.in. polski producent Invado, przychody wyniosły 284,2 mln franków. Były one nieznacznie wyższe – o 0.9 proc. od wyniku z roku 2021 – wówczas sprzedaż wyniosła 281,6 mln franków. W segmencie drzwi spadła wartość EBITDA – w bieżącym roku wyniosła 30,3 mln franków w porównaniu do 40,3 mln w roku ubiegłym. Spółka przyznaje, że początek roku był w segmencie drzwi trudny. Grupa mierzyła się z dużą liczbą absencji pracowników z powodu kwarantanny, co spowodowało ograniczenia w produkcji. Problemem okazał się duży wolumen zamówień, który był realizowany według starego cennika. Arbonię także dotknął wzrost cen surowców, firma przełoży je na wyższe ceny produktów w drugim półroczu 2022 r.
Arbonia optymistycznie podchodzi do sytuacji w drugiej połowie roku. Spółka zakłada, że ceny surowców do produkcji będą się stabilizować. Ponadto w Europie widać trend do inwestycji w budownictwo efektywne energetycznie, szczególnie jest to widoczne w ostatnich miesiącach w obliczu drożejącej energii. Ponadto państwa europejskie wprowadzają programy dotacji wspierające m.in. remonty. Arbonia przypomina, że z doświadczenia spółki wynika, iż wysoka inflacja sprzyja aktywności remontowej, natomiast negatywnie odbija się na nowym budownictwie.
Zobacz również
Made Expo 2025: lokalne targi Europy Południowej
W dniach 19-22 listopada w Mediolanie odbyły się targi Made Expo, które obfitowały w charakterystyczne dla rynków Europy południowo-zachodniej rozwiązania
Znamy laureatów Builder Super Power 2025
Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.


