Pokaz innowacyjnej siły stolarki

Autor: RK |Data publikacji: 2019-10-07

Jednym z ważniejszych wydarzeń zakończonych wczoraj targów Warsaw Build było Ogólnopolskie Forum Stolarki i towarzysząca mu Krajowa Wystawa Innowacji. W pierwszym dniu targów odbyło się kolejne spotkanie Klubu Forum100 gromadzące menedżerów największych firm tej branży oraz uroczysta Gala wręczenia wyróżnień Liderom poszczególnych segmentów tego rynku.

Spotkanie zgromadziło w tym roku niemal 400 menedżerów z ponad 200 firm, co potwierdza, że OFS wyrósł na największą w kraju imprezę branży stolarki budowlanej. Tematem przewodnim tegorocznego Forum była innowacyjność produktów stolarki, sprzyjająca trosce o środowisko naturalne i ochronę klimatu. Relacja z tej części spotkania znajdzie się już w październikowym wydaniu naszego miesięcznika.

Sensacją tegorocznego OFS była natomiast I Krajowa Wystawa Innowacji, zlokalizowana w bezpośrednim sąsiedztwie sali konferencyjnej. Po raz pierwszy w historii tej branży udało się w jednym miejscu zgromadzić najbardziej innowacyjne produkty stolarki. Ponad 20 eksponatów prezentowanych przez 14 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw, ukazało prawdziwy potencjał tej branży.

Wspólny wysiłek wystawców dowiódł, że okna, drzwi i fasady potrafią nie tylko oszczędzać energię w naszych domach, ale też ją produkować z energii Słońca. Potrafią dalej oddawać tę wyprodukowaną energię w postaci ciepła, światła czy ruchu.

Okno dachowe Veluxa automatycznie zamykające się przy niekorzystnych warunkach pogodowych, HS OknoPlusa dogrzewający pomieszczenia temperaturą 35 stopni, czy brama Krispolu zmieniająca przezierność paneli – to tylko przykłady nowych funkcjonalności. A przecież były tam też sterowane osłony przed słońcem i wiatrem, były drzwi otwierające się i zamykające automatycznie, były systemy kontroli dostępu i pierwsze okno PVC w klasie RC3. Produkty ze wszech miar interesujące, a co ważniejsze, pożądane przez klientów, składających zamówienia na nie już w trakcie targów!

Na wystawie zaprezentowano również nowe technologie komunikowania branży. I nie chodzi tylko o atrakcyjny, internetowy sklep Dobroplastu, ale też o cały nowoczesny koncept sprzedażowy Wiśniowskiego. Tam także chodzi o komunikowanie klientom wartości w miejscu sprzedaży. Hasło „jestem smart” widoczne na produktach Wiśniowskiego można było odnieść do niemal wszystkich produktów Wystawy Innowacji, a już szczególnie do ekspozycji firmy Somfy ukazującej pełną funkcjonalność systemu TaHoMa.

Menedżerowie biorący udział w tegorocznym OFS zagłosowali także na najbardziej innowacyjny produkt Wystawy Innowacji. Ich największe uznanie zdobyło okno Future Energy Line opracowane przez firmę Petecki we współpracy z rzeszowską ML System. Jest to pierwsze okno z przezierną szybą fotowoltaiczną, dzięki czemu potrafi produkować ono prąd dla naszych domów.

Takie technologie wpisują stolarkę budowlaną w segment urządzeń dla systemów zarządzania energią w budynkach. A im bardziej ją wpisują tam, tym bardziej wypisują ją z segmentu materiałów budowanych. Krajowa Wystawa Innowacji dowiodła, że coraz bardziej absurdalne staje się umieszczanie okien, drzwi i bram na jednej półce z cegłami, pustakami czy cementem. Produkty stolarki budowlanej wychodzą właśnie, co podkreślano na tegorocznym OFS, z kategorii materiałów budowlanych. I oby na trwałe.

Więcej na temat Wystawy Innowacji w najnowszym wydaniu podcastu Branżowisko

Zobacz również

Małkowski-Martech z coraz lepszymi wynikami

Małkowski-Martech z coraz lepszymi wynikami

Małkowski -Martech podsumował trzeci kwartał pod względem finansowym. Przychody ze sprzedaży od lipca do końca września wyniosły 13,4 mln zł.

Automaty, roboty i drukarki dla stolarki

Automaty, roboty i drukarki dla stolarki

W Nadarzynie odbyła się czwarta edycja targów Warsaw Industry Week. Prezentowano m.in. rozwiązania w zakresu automatyki i robotyki oraz druku 3D.

Stabilny wzrost sprzedaży w Sanok Rubber

Stabilny wzrost sprzedaży w Sanok Rubber

Sanok Rubber podał wyniki za trzy kwartały. Spółka podała, że w segmencie budownictwa, a więc uszczelek dla stolarki, przychody wzrosły po 9 miesiącach o 10 procent, do kwoty 88,2 mln zł.