Fakro w tym roku obchodzi 30-lecie działalności. To okazja do podsumowania trzech dekad obecności na rynku.
Rozpoczęcie działalności liczone jest od 22 stycznia 1991 r, gdy Fakro zostało zarejestrowane w Sądzie Rejonowym. Firmę założyło dwóch wspólników: Ryszard Florek i Krzysztof Kronenberger. Rozpoczęli produkcję okna dachowego we własnych domach. Był to jeden typ produktu, wytwarzany w dwóch wymiarach. Pierwsze okna trafiły na polski rynek, ale dość szybko firma zaczęła sprzedawać na eksport. W 1994 r. okna dachowe z Nowego Sącza zostały wysłane na Słowację i do Holandii.
Przez wiele lat Fakro rozszerzało swoją ofertę o kolejne typy okien dachowych, a także wprowadzało do oferty nowe grupy produktowe. Dziś są to również okna pionowe czy schody strychowe, a także liczne akcesoria. Obecnie Fakro wysyła swoje produkty do ok. 50 krajów na całym świecie, przy czym eksport stanowi 70 proc. ogólnej sprzedaży tego producenta.
Grupa Fakro składa się z 11 spółek produkcyjnych oraz 17 podmiotów dystrybucyjnych. Producent podaje także, że ma 15-procentowy udział w światowym rynku okien dachowych, oraz że zatrudnia 4 tys. pracowników.
W Fakro zaszły ostatnio także zmiany, jeśli chodzi o zarząd. Firmą nadal kieruje Ryszard Florek, ale w zeszłym roku jesienią na stanowisko wiceprezesa został wybrany Paweł Dziekoński. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Według danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych, sprzedaż spółki handlowej Fakro Sp. z o.o. za rok 2019 wyniosła 620,5 mln zł.
Tagi
CABcentrum analiz branżowychFakroKrzysztof Kronenbergerokna dachowePaweł DziekońskiRyszard FlorekZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".