Fakro w tym roku obchodzi 30-lecie działalności. To okazja do podsumowania trzech dekad obecności na rynku.
Rozpoczęcie działalności liczone jest od 22 stycznia 1991 r, gdy Fakro zostało zarejestrowane w Sądzie Rejonowym. Firmę założyło dwóch wspólników: Ryszard Florek i Krzysztof Kronenberger. Rozpoczęli produkcję okna dachowego we własnych domach. Był to jeden typ produktu, wytwarzany w dwóch wymiarach. Pierwsze okna trafiły na polski rynek, ale dość szybko firma zaczęła sprzedawać na eksport. W 1994 r. okna dachowe z Nowego Sącza zostały wysłane na Słowację i do Holandii.

Przez wiele lat Fakro rozszerzało swoją ofertę o kolejne typy okien dachowych, a także wprowadzało do oferty nowe grupy produktowe. Dziś są to również okna pionowe czy schody strychowe, a także liczne akcesoria. Obecnie Fakro wysyła swoje produkty do ok. 50 krajów na całym świecie, przy czym eksport stanowi 70 proc. ogólnej sprzedaży tego producenta.
Grupa Fakro składa się z 11 spółek produkcyjnych oraz 17 podmiotów dystrybucyjnych. Producent podaje także, że ma 15-procentowy udział w światowym rynku okien dachowych, oraz że zatrudnia 4 tys. pracowników.
W Fakro zaszły ostatnio także zmiany, jeśli chodzi o zarząd. Firmą nadal kieruje Ryszard Florek, ale w zeszłym roku jesienią na stanowisko wiceprezesa został wybrany Paweł Dziekoński. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Według danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych, sprzedaż spółki handlowej Fakro Sp. z o.o. za rok 2019 wyniosła 620,5 mln zł.
Tagi
CABcentrum analiz branżowychFakroKrzysztof Kronenbergerokna dachowePaweł DziekońskiRyszard FlorekZobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.