Fakro w tym roku obchodzi 30-lecie działalności. To okazja do podsumowania trzech dekad obecności na rynku.
Rozpoczęcie działalności liczone jest od 22 stycznia 1991 r, gdy Fakro zostało zarejestrowane w Sądzie Rejonowym. Firmę założyło dwóch wspólników: Ryszard Florek i Krzysztof Kronenberger. Rozpoczęli produkcję okna dachowego we własnych domach. Był to jeden typ produktu, wytwarzany w dwóch wymiarach. Pierwsze okna trafiły na polski rynek, ale dość szybko firma zaczęła sprzedawać na eksport. W 1994 r. okna dachowe z Nowego Sącza zostały wysłane na Słowację i do Holandii.

Przez wiele lat Fakro rozszerzało swoją ofertę o kolejne typy okien dachowych, a także wprowadzało do oferty nowe grupy produktowe. Dziś są to również okna pionowe czy schody strychowe, a także liczne akcesoria. Obecnie Fakro wysyła swoje produkty do ok. 50 krajów na całym świecie, przy czym eksport stanowi 70 proc. ogólnej sprzedaży tego producenta.
Grupa Fakro składa się z 11 spółek produkcyjnych oraz 17 podmiotów dystrybucyjnych. Producent podaje także, że ma 15-procentowy udział w światowym rynku okien dachowych, oraz że zatrudnia 4 tys. pracowników.
W Fakro zaszły ostatnio także zmiany, jeśli chodzi o zarząd. Firmą nadal kieruje Ryszard Florek, ale w zeszłym roku jesienią na stanowisko wiceprezesa został wybrany Paweł Dziekoński. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Według danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych, sprzedaż spółki handlowej Fakro Sp. z o.o. za rok 2019 wyniosła 620,5 mln zł.
Tagi
CABcentrum analiz branżowychFakroKrzysztof Kronenbergerokna dachowePaweł DziekońskiRyszard FlorekZobacz również
Gerda stawia na bezpieczeństwo i rozwiązania smart
W połowie października firma Gerda zaprosiła swoich partnerów handlowych i dostawców na wydarzenie w Ostródzie, gdzie zaprezentowała nowości.
Czytaj listopadowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (11/2025). Gościem wydania jest Maciej Żyła, kierownik ds. jakości w Laboratorium Techniki Budowlanej.
Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje
Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.


