Fakro w tym roku obchodzi 30-lecie działalności. To okazja do podsumowania trzech dekad obecności na rynku.
Rozpoczęcie działalności liczone jest od 22 stycznia 1991 r, gdy Fakro zostało zarejestrowane w Sądzie Rejonowym. Firmę założyło dwóch wspólników: Ryszard Florek i Krzysztof Kronenberger. Rozpoczęli produkcję okna dachowego we własnych domach. Był to jeden typ produktu, wytwarzany w dwóch wymiarach. Pierwsze okna trafiły na polski rynek, ale dość szybko firma zaczęła sprzedawać na eksport. W 1994 r. okna dachowe z Nowego Sącza zostały wysłane na Słowację i do Holandii.

Przez wiele lat Fakro rozszerzało swoją ofertę o kolejne typy okien dachowych, a także wprowadzało do oferty nowe grupy produktowe. Dziś są to również okna pionowe czy schody strychowe, a także liczne akcesoria. Obecnie Fakro wysyła swoje produkty do ok. 50 krajów na całym świecie, przy czym eksport stanowi 70 proc. ogólnej sprzedaży tego producenta.
Grupa Fakro składa się z 11 spółek produkcyjnych oraz 17 podmiotów dystrybucyjnych. Producent podaje także, że ma 15-procentowy udział w światowym rynku okien dachowych, oraz że zatrudnia 4 tys. pracowników.
W Fakro zaszły ostatnio także zmiany, jeśli chodzi o zarząd. Firmą nadal kieruje Ryszard Florek, ale w zeszłym roku jesienią na stanowisko wiceprezesa został wybrany Paweł Dziekoński. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Według danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych, sprzedaż spółki handlowej Fakro Sp. z o.o. za rok 2019 wyniosła 620,5 mln zł.
Tagi
CABcentrum analiz branżowychFakroKrzysztof Kronenbergerokna dachowePaweł DziekońskiRyszard FlorekZobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.