Analizy rynkowe, statystyki, gospodarka, wyniki – to główne zagadnienia, jakie poruszają Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w swoim podcaście.
Pierwszy odcinek w 2022 roku przynosi nam odpowiedź na arcyważne pytanie dla polskiej branży stolarki: jak Niemcy kupują okna? Centrum Analiz Branżowych przeprowadziło badanie, z którego polscy producenci i dystrybutorzy dowiedzą się m.in.: z jakich powodów nasi zachodni sąsiedzi decydują się na zakup stolarki, skąd czerpią informacje na temat okien i drzwi, kogo się radzą przed podjęciem decyzji oraz co jest dla nich ważne w ofercie i obsłudze. W tym odcinku uchylamy rąbka tajemnicy i zdradzamy niektóre dane z tego raportu. Będzie to bardzo ciekawy przewodnik po sprzedaży okien i drzwi na rynku niemieckim, który jest kluczowy dla polskiej branży stolarki.
Firmą odcinka jest Hunter Douglas, czyli globalny potentat na rynku osłon. Pod koniec grudnia okazało się, że polski wicelider produkcji w tym sektorze, firma Droma – Sunshade Experts stała się częścią tego holenderskiego giganta (pisaliśmy o tym TUTAJ). Przybliżamy obie firmy, ich wyniki finansowe oraz przekonujemy, jak dużym ruchem na rynku osłon była ta akwizycja.
Skoro to pierwszy odcinek w 2022 roku, warto podsumować rok 2021 w polskim budownictwie. Okazuje się, że można mieć powody do zadowolenia, ponieważ liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto, znacząco wzrosła. To dobry prognostyk dla branży stolarki na ten i być może również kolejny rok. O jakich wzrostach mowa i co oznaczają one w praktyce dla polskich producentów okien i drzwi? O tym więcej w podcaście.
Polecamy też pozostałe odcinki podcastu:
Tagi
audycjacentrum analiz branżowycheksporteksport do NiemiecMaksymilian MirosNiemcyPaweł Gregorczykpodcastpodcast plusy minusypolska stolarkaZobacz również
ALUPROF: Szymon Marciniak w wywiadzie z cyklu Future Builders
ALUPROF: Szymon Marciniak w wywiadzie z cyklu Future Builders. Z Pawłem Gregorczykiem rozmawiał o presji, pasji i byciu liderem na boisku.
„Cafe Branżowisko” #10: Chińska ekspansja – jak Europa może odzyskać przewagę konkurencyjną?
W najnowszym odcinku „Cafe Branżowisko” rozmawiamy z Jakubem Augustem (Tenka Design Studio) o tym, jak europejskie firmy mogą się przygotować na globalną konkurencję i czego branża stolarki może nauczyć się od innych gałęzi przemysłu.
Drutex partnerem Bayernu Monachium. Relacja wideo
22 sierpnia, podczas meczu Bayern - RB Lipsk, Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy krótką relację wideo z tego wydarzenia.

















