W trzecim kwartale 2019 r. w polskich zakładach produkcja okien zmalała o 0,9 proc. To pierwszy spadek po 18 kwartałach stałych wzrostów – informuje Centrum Analiz Branżowych (CAB).
Produkcja okien od lipca do września 2019 r. nieznacznie przekroczyła 4 mln sztuk, co oznacza lekki spadek r/r. Ostatni raz spadek produkcji okien w Polsce CAB odnotowało w czwartym kwartale 2014 r., czyli aż 5 lat temu!
Najsłabszy w trzecim kwartale 2019 r. okazał się sierpień. Duże i średnie firmy miały w od lipca do września 2019 r. lekki wzrost produkcji, ale małe odnotowały aż 8-proc. spadek. Po raz kolejny widać tendencję podziału polskiej branży stolarki na dwie prędkości. Duże oraz średnie firmy, skoncentrowane głównie na eksporcie, mają szybkie tempo wzrostu, z kolei mniejsze odnotowują spadki sprzedaży lub wręcz kończą działalność. Więcej na ten temat pisaliśmy ostatnio TUTAJ.
Powodów spowolnienia w III kwartale należy również doszukiwać się w osłabieniu gospodarczym, zwłaszcza na rynkach eksportowych. Przypomnijmy, że podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki w Nadarzynie w październiku 2019 r. Maksymilian Miros, analityk CAB informował, że w I półroczu 2019 r. sprzedaż z Polski zmalała już na dziewięciu spośród dwudziestu największych europejskich rynków. Po trzech kwartałach sytuacja uległa nieznacznej poprawie i obecnie w 8 krajach odnotowano spadki. Pisaliśmy o tym szerzej TUTAJ.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.