Assa Abloy opublikowała wstępne wyniki z pierwszego kwartału 2020 r. Wpływ na wyniki spółki miała panująca obecnie pandemia.
Pierwszy kwartał tego roku był dla firm, szczególnie tych działających globalnie, badzo trudny. Głównym tego powodem jest rozprzestrzeniający się koronawirus. Na całym świecie podejmowane są działania, by zapobiec rozpowszechnianiu się wirusa, co oznacza w niektórych przypadkach także zamykanie fabryk. Takie radykalne działania, w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, podejmowała również Assa Abloy.
Jeśli zaś chodzi o kwestie finansowe, to w I kwartale 2020 r. sprzedaż wyniosła 22,1 mld koron szwedzkich (ok. 9 mld zł) w porównaniu do 21,5 mld w 2019 r. (ok. 8,9 mld zł). Z tych danych wynika, że firma zanotowała w tym okresie wzrost o 3 proc. Spółka jednocześnie informuje, że wzrost organiczny był niższy o 3 proc., a zysk operacyjny EBIT wyniósł 2,7 mld koron (1,1 mld zł) w porównaniu do 3,2 mld w roku 2019 (1,3 mld zł).
Assa Abloy informuje, że w omawianym okresie firma najbardziej odczuła efekt koronawirusa w rejonie Azji, głównie w Chinach. Natomiast pozostała część rynków odebrała efekt pandemii poprzez zaburzony łańcuch dostaw, który zaczął być odczuwalny od lutego. Z kolei wpływ na spadek przychodów ze sprzedaży zaczął być widoczny od marca. Firma jednak zapewnia, że nadal obsługuje klientów. Spółka jest przygotowana do tego, by szybko wrócić do normalnej pracy, gdy sytuacja na świecie się poprawi.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".