Polskie firmy z branży stolarki otworowej to nie tylko atrakcyjne miejsca pracy, duży wkład w krajową gospodarkę i wizytówka polskiego przemysłu w świecie. Firmy z tego sektora służą też swoją wiedzą w programach edukacyjnych. Wśród nich wyróżnia się program Dom Bezpieczny, w ramach którego branża podjęła właśnie, po raz pierwszy na szeroką skalę, współpracę z firmą ubezpieczeniową.
Kolejny etap współpracy
Program Dom Bezpieczny zrzesza firmy (przede wszystkim z branży stolarki otworowej), stowarzyszenia, ekspertów i laboratoria badawcze. Wspólnym celem jest edukowanie społeczeństwa w zakresie metod i technologii przeciwwłamaniowych, bezpieczeństwa domowników i uświadamiania zagrożeń. Gromadzi i propaguje wiedzę, promuje dobre praktyki i rozwiązania, znajdując niestandardowe metody pozyskiwania najcenniejszych informacji.
Program organizuje wspólne działania z Policją, Służbą Więzienną oraz mediami. Teraz nadszedł czas na kolejny krok – program Dom Bezpieczny podjął współpracę z czołowym ubezpieczycielem, firmą Compensa TU S.A. VIG. To dowód na to, że działania branży stały się bardzo wiarygodne, a chęć edukowania społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa nie umknęła uwadze innym podmiotom związanym z tą tematyką.
To pierwsza w historii współpraca na taką skalę branży stolarki z ubezpieczycielami. – Już 2 lata temu, gdy zaczynaliśmy program, stawialiśmy sobie za cel współpracę Domu Bezpiecznego z administracją publiczną, branżą security i ubezpieczycielami. Cieszę się, że udało się te cele zrealizować i możemy przyjąć kolejne, wspólne i ambitne plany – mówi Karol Klos, koordynator programu Dom Bezpieczny.
Bezpieczeństwo – ważny temat w branży
Dla producentów stolarki bezpieczeństwo jest jednym z priorytetowych tematów, bo złodzieje najczęściej dostają się do mieszkań przez drzwi i okna. Polacy nie mają jednak świadomości, że zakup stolarki z odpowiednimi zabezpieczeniami przeciwwłamaniowymi może zniechęcić potencjalnych włamywaczy. Wejście do programu firmy Compensa wydaje się naturalnym rozwinięciem idei szerzenia wiedzy w tym zakresie. Jeżeli ubezpieczony posiada lepsze zabezpieczenia chroniące dom, firma oferuje wyższe sumy w ubezpieczeniu od kradzieży z włamaniem.
– Jesteśmy pierwszym ubezpieczycielem, który dołączył do koalicji Dom Bezpieczny. Bezpieczeństwo jest jedną z podstawowych wartości Compensy. Chcemy zapewniać je naszym klientom nie tylko przez ubezpieczenia, ale również przez podnoszenie ich świadomości w zakresie prewencji. Dlatego też dołączyliśmy do prowadzonego przez koalicję programu edukacyjnego, działającego na rzecz poprawy bezpieczeństwa polskich domów i mieszkań – komentuje Karolina Tworzydło, dyrektor Marketingu i PR Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.
Compensa TU S.A. to już 24 koalicjant w programie Dom Bezpieczny. – Firmy Compensa nie trzeba nikomu przedstawiać i wierzę, że za sprawą ubezpieczyciela dotrzemy także do nowej grupy odbiorców, a także rozszerzymy zawartość merytoryczną programu. Mamy zbieżne cele i jestem bardzo zbudowany tym, że są w naszym kraju ubezpieczyciele zainteresowani edukacją oraz prewencją, a nie skupieni jedynie na zbieraniu składek – podkreśla Karol Klos z programu Dom Bezpieczny.
Dom Bezpieczny edukuje
Program Dom Bezpieczny ma na swoim koncie kilka głośnych kampanii edukacyjnych. Takie akcje jak #PoznajZłodzieja, czy #PoznajSąsiada odbiły się szerokim echem w polskich mediach, a eksperci programu byli zapraszani do programów radiowych i telewizyjnych w największych stacjach w kraju. Więcej na temat programu można się dowiedzieć na stronie: dombezpieczny.com
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".