Pięćdziesiąt najlepszych okien i drzwi w Polsce

Red.: |Data publikacji:

Konkurs na najlepszą stolarkę w Polsce: TopTen Hacks odbył się po raz szósty. W połowie listopada ogłoszeni zostali laureaci.

Konkurs na najlepszą stolarkę TopTen Hacks Okna 2022 został zorganizowany po kilkuletniej przerwie, ostatnia, piąta edycja odbyła się w 2019 r. W tym roku laureaci zostali ogłoszeni 16 listopada we Wrocławiu podczas konferencji „Ku neutralności klimatycznej”. Organizatorzy stworzyli pięć kategorii, w których znalazły się najlepiej oceniane produkty sprzedawane na polskim rynku. Były to okna drewniane, okna metalowe, okna z PCW, okna dachowe i drzwi zewnętrzne.

Foto: Dudek.

W kategorii okna drewniane najlepszych, dziesięć produktów wytworzyły firmy: Dudek, Dziadek, Eko-Okna, Fabryka Okien i Drzwi Urzędowski, Fakro, Goran, Karo Okna Drewniane, MS Okna, Prommax Stolarka oraz Wiktorczyk. W grupie okien metalowych najlepsze okazały się produkty firm: Eko-Okna, Gdańska Fabryka Okien, Igloopol System, Kapica, Krishome, Mitbau, Monters, Oknoplus, Rybak i Sapor. Z kolei w kategorii okien z PCW najlepsza dziesiątka została wyprodukowana przez: Adams, Budvar, Internorm, Krishome, Lumaro, Matplast, Mirox, Mitbau, MS Okna i Plastbud. W kategorii okien dachowych nie pojawia się lista dziesięciu firm, bo najlepsze produkty wyprodukowane zostały przede wszystkim przez Fakro – firma miała pięć najlepszych okien oraz Okpol – przez jury zostały wybrane dwa okna tego producenta. Wyróżnione zostały także produkty firm Altaterra Polska Magnetic Neo oraz Roto Okna Dachowe. W ostatniej kategorii – drzwi zewnętrzne, najlepsze produkty zaproponowali: Barański, Doorsy, Krishome, Mar-Dom, Parmax, Pol-Skone, Vikking, Wikęd oraz dwa razy Cal.

Organizatorzy – czyli Dolnośląska Agencja Energii i Środowiska oraz Fundacja Efektywnego Wykorzystania Energii podkreślają, że znak TopTen 2022 otrzymują produkty o najlepszej efektywności energetycznej. To było główne kryterium, ale także pod uwagę brane były aspekty techniczne i ekonomiczne oraz innowacyjne rozwiązania. Produkty badane były z punktu widzenia standardowego inwestora. Ankieterzy zwracali się do punktów handlowych z prośbą o wycenę zestawu stolarki. Organizatorzy przyznają, że było to działanie podobne do badań pod hasłem „tajemniczy klient”. Jednak okazało się, że na poziomie sprzedaży wiele punktów handlowych miało problemy z dostarczeniem odpowiednich informacji, więc duża grupa produktów nie została wliczona do konkursu z powodu braku danych, a nie dlatego, że miała za niskie parametry techniczne.

Zobacz również

Forum 100 – fotorelacja!!

Forum 100 – fotorelacja!!

Za nami XXXII edycja Forum 100. Prezentujemy fotorelację z tego wydarzenia.

Inwest-Profil ruszył z kilkoma inwestycjami

Inwest-Profil ruszył z kilkoma inwestycjami

Inwest-Profil na Podkarpaciu rozbudowuje moce produkcyjne. Firma chce zbudować nową halę produkcyjną, obecnie powstaje magazyn.

Forum 100 – XXXII edycja pod znakiem analiz rynkowych i raportowania ESG

Forum 100 – XXXII edycja pod znakiem analiz rynkowych i raportowania ESG

Forum 100, jak zwykle było miejscem spotkań menedżerów największych firm z branży stolarki otworowej. Spotkanie było okazją do analizy obecnej sytuacji branży, a także poznania prognoz na najbliższe miesiące.

1