W 2022 r. wielkość światowego rynku wewnętrznych drzwi drewnianych przekroczyła, według GMI, wartość 1,6 mld dolarów. W latach 2023 – 2032 roczny wskaźnik wzrostu ma wynosić ponad 4,5 procent. Podobną opinię, tyle, że od roku 2024 wyraża również Centrum Analiz Branżowych w swoim najnowszym raporcie. Zaś prognoza wartości rynku na rok 2032, jak wskazuje GMI, ma wynieść 2,5 mld dolarów.
Takie dane podaje Global Market Insize (GMI) w raporcie opublikowanym w maju tego roku. Zdaniem analityków kluczowymi elementami wspierającymi rozwój tego segmentu są rozwijający się rynek budowlany i coraz wyższy poziom życia konsumentów. Wśród bezpośrednich przyczyn wskazywany jest bardzo duży wzrost liczby budynków hotelarskich na całym świecie, w tym kurortów czy samych hoteli. Popyt na drzwi i powiązane towary zwiększył też rozwój e-comerce, gdyż spowodowało to m.in. obniżenie ostatecznych kosztów produktów.
W lipcu 2022 roku 30 proc. światowej populacji było zaangażowane w remont domu, z tego 22 proc. właśnie skończyło prace, a 10 proc. je planowało. Liczba budowanych domów prywatnych i jednorodzinnych osiągnęła tym samym najwyższy poziom od 2012 r. Jeśli chodzi o drewniane drzwi wewnętrzne, to w 2021 r. najwięcej przychodów wygenerował segment drzwi wahadłowych. Jak informuje GMI, na świecie są one często montowane w sypialniach łazienkach i kuchniach.
Największy udział w produkcji drzwi drewnianych mają Chiny, które są drugim co do wielkości eksporterem tych wyrobów na świecie. Jednocześnie stanowią największy rynek budowlany. Przykładowo w 2021 roku ukończone w tym kraju budowy wyceniono na 1,14 mln dol. Przy czym budownictwo mieszkaniowe stanowiło 63 proc. całości, z wyłączeniem fabryk i budynków biurowych.
Wartość europejskiego rynku drzwi wzrosła w roku 2022 o ok. 15 proc. Inaczej było w kwestiach ilościowych. W Polsce produkcja drzwi wewnętrznych przekroczyła co prawda 6 mln sztuk, ale była niższa od tej z roku 2021 o ok. 15 proc. Centrum Analiz Branżowych prognozuje, że w bieżącym sezonie produkcja drzwi w Polsce jeszcze nieco spadnie, ale już od roku 2024 jej wielkość będzie rosła. Szczegóły w najnowszym raporcie CAB: „Rynek drzwi w Polsce – edycja 2023”.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".