Perspektywy rynku maszyn do cięcia szkła

Autor: |Data publikacji:

Analitycy szacują, że globalny rynek maszyn do cięcia szkła osiągnie w 2024 roku wartość 596,1 mln dol. Przy założonym wzroście rok do roku wynoszącym 3,2 proc. w 2034 r. powinno to być 793,4 mln dol.

Future Market Insight opublikował raport dotyczący sytuacji na rynku maszyn do cięcia szkła. Pokusił się też o prognozę do roku 2034. Za bazowy badacze przyjęli rok 2019. Wówczas globalny rynek tych urządzeń został wyceniony na 515,8 mln dol. Natomiast w roku 2023 była to kwota 578,3 mln, co oznacza wzrost o 2,9 proc. r/r. W podziale na kraje wzięte pod uwagę przy ocenie sytuacja wygląda następująco. Najwyższy wzrost – aż 3,9 proc. rok do roku powinny uzyskać Indie, następnie 3,7 proc. Chiny. Pozostałe kraje osiągną poniżej 3 proc.: Australia – 2,9, USA i Zjednoczone Królestwo po 2,8, Niemcy – 2,6 proc. Najniższe prognozy są dla Japonii, która ma szansę uzyskać wzrost na poziomie 2,3 proc.

maszyny do cięcia

Rosnące koszty operacyjne mogą zmniejszyć marże zysku i spowolnić wzrost rynku. Obejmują one koszty pracy, konserwacji urządzeń i duże zużycie przez nie energii elektrycznej. Jako czynniki ograniczające rozwój rynku podane zostały też: wysokie koszty, brak wiedzy specjalistycznej i ogromna złożoność procesów produkcji. Natomiast wzrost mają napędzać m.in. branża samochodowa, ale także rozwijająca się działalność budowlana, luksusowe budynki i domy z bardzo dużymi przeszkleniami, a także rosnące inwestycje w infrastrukturę.

Zobacz również

Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę

Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę

Swisspacer w lipcu otworzył swoją nową międzynarodową siedzibę. Mieści się ona w miejscowości Lengwil w Szwajcarii.

Niemiecki Stürtz niewypłacalny

Niemiecki Stürtz niewypłacalny

Stürtz Maschinenbau GmbH, producent maszyn do produkcji okien z PVC, znalazł się w stanie niewypłacalności i przejdzie restrukturyzację. Pomimo trudności finansowych, firma będzie realizować zamówienia do połowy 2026 roku.

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.