PAIH przewiduje duży rozwój branży stolarki

Autor: |Data publikacji:

Inwestycje zagraniczne w minionym roku rozwijały się bardzo dobrze, mimo pandemii. PAIH podsumował właśnie swoją działalność w minionym roku oraz podał prognozy na 2021 r.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu poinformowała, że w 2020 r. w naszym kraju przybyło wiele znaczących inwestycji, ale także polskie firmy rozpoczynały swoją ekspansję zagraniczną. Jedną z firm, która zdecydowała się na rozwijanie eksportu i to za oceanem, w Kanadzie, było Dako. Producent otworzył swój salon firmowy w Ontario oraz zdobywa nowych klientów w prowincji Kolumbia Brytyjska. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

Eksperci z PAIH przewidują, że po I kwartale tego roku nastąpi w Polsce łagodzenie obostrzeń. Wówczas na rynku pojawi się ożywienie i wzrośnie konsumpcja, inwestycje oraz eksport. Wzrosty w przychodach powinny odnotować takie branże, jak kosmetyczna, meblarska oraz stolarki okiennej i drzwiowej. Oczywiście wzrośnie zainteresowanie klientów rozwiązaniami w zakresie smart city i smart home oraz generalnie cyfryzacją różnych sfer życia.

W minionym roku PAIH obsłużył niemal 200 inwestycji zagranicznych, a wartość projektów wyniosła ok. 8,5 mld euro. Agencja podkreśla, że najbardziej intensywny pod względem rozmów z inwestorami był ostatni kwartał 2020 r. Dlatego nowe inwestycje pojawią się już w I kwartale tego roku. W minionym roku zauważalna była również tendencja na rynku, że wiele zagranicznych firm szukało nowych partnerów. Związane to było często z odczuwalnym na początku pandemii przerwaniem łańcucha dostaw. Polscy eksporterzy wykorzystywali tę szansę i nawiązywali wiele nowych kontaktów handlowych.

Zobacz również

Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026

Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026

Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.