Inwestycje zagraniczne w minionym roku rozwijały się bardzo dobrze, mimo pandemii. PAIH podsumował właśnie swoją działalność w minionym roku oraz podał prognozy na 2021 r.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu poinformowała, że w 2020 r. w naszym kraju przybyło wiele znaczących inwestycji, ale także polskie firmy rozpoczynały swoją ekspansję zagraniczną. Jedną z firm, która zdecydowała się na rozwijanie eksportu i to za oceanem, w Kanadzie, było Dako. Producent otworzył swój salon firmowy w Ontario oraz zdobywa nowych klientów w prowincji Kolumbia Brytyjska. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Eksperci z PAIH przewidują, że po I kwartale tego roku nastąpi w Polsce łagodzenie obostrzeń. Wówczas na rynku pojawi się ożywienie i wzrośnie konsumpcja, inwestycje oraz eksport. Wzrosty w przychodach powinny odnotować takie branże, jak kosmetyczna, meblarska oraz stolarki okiennej i drzwiowej. Oczywiście wzrośnie zainteresowanie klientów rozwiązaniami w zakresie smart city i smart home oraz generalnie cyfryzacją różnych sfer życia.
W minionym roku PAIH obsłużył niemal 200 inwestycji zagranicznych, a wartość projektów wyniosła ok. 8,5 mld euro. Agencja podkreśla, że najbardziej intensywny pod względem rozmów z inwestorami był ostatni kwartał 2020 r. Dlatego nowe inwestycje pojawią się już w I kwartale tego roku. W minionym roku zauważalna była również tendencja na rynku, że wiele zagranicznych firm szukało nowych partnerów. Związane to było często z odczuwalnym na początku pandemii przerwaniem łańcucha dostaw. Polscy eksporterzy wykorzystywali tę szansę i nawiązywali wiele nowych kontaktów handlowych.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".