Pagen chce sięgnąć po australijskie dotacje

Autor: |Data publikacji:

Firma Pagen ma w planach zwiększenie eksportu stolarki PCW i aluminiowej do Australii. Pomocne mogą się okazać programy pomocowe przygotowane przez tamtejszy rząd, w tym program HomeBuilder skierowany do sektora budowlanego.

W Australii w lipcu miał się zakończyć 3-etapowy program odmrażania gospodarki związanym z pandemią. Niestety na antypodach odnotowano ostatnio drugą falę zakażeń, głównie w okolicach Melbourne. W związku z tym rząd przedłużył o kolejnych 6 miesięcy część programów pomocowych. I to właśnie w tych programach można szukać nowych możliwości eksportowych. Dostrzega je m.in. firma Pagen, producent stolarki z małopolski.

Jedna z nowszych realizacji firmy Pagen w Australii (fot.: Pagen)

Monika Romaniszyn, dyrektor ds. eksportu firmy Pagen:

Z dużym zainteresowaniem obserwujemy aktywność australijskiego rządu w zakresie uruchamiania pakietu pomocowego – zwłaszcza w odniesieniu do rynku budowlanego. Realizowany w Australii program HomeBuilder szacowany na 680 mln dolarów australijskich, ma zapewnić uprawnionym właścicielom i najemcom dotację w wysokości 25 tys. dolarów australijskich na budowę domu, a także na zakup nowego lub renowację istniejącego już domu. W tym programie upatrujemy kolejnej szansy na rozwój sprzedaży stolarki otworowej, zwłaszcza, że transport towarów na chwilę obecną przebiega bez zakłóceń. Zamówienia realizujemy i wysyłamy z podobną częstotliwością jak przed pandemią.

Pierwsze kroki w eksporcie firma stawiała w oparciu o współpracę z australijską Polonią, a ta na antypodach jest liczna. Według najnowszego spisu powszechnego, do polskich korzeni przyznaje się w Australii ponad 180 tys. ludzi, z czego niecałe 50 tys. deklaruje, że używa języka polskiego w swoich domach. Jak informuje Monika Romaniszyn, coraz więcej zapytań spływa również do firmy od australijskich deweloperów.

Pagen brał udział w 2019 r. w targach Sydney Home Show oraz uczestniczył w spotkaniach z biurami handlowymi, placówkami dyplomatycznymi i agencjami specjalizującymi się we wprowadzaniu zagranicznych firm na australijski rynek. Miało to miejsce w ramach II edycji misji gospodarczej „SHOW YOURSELF – polskie produkty budowlane na arenie międzynarodowej”.

Dodatkowym atutem atrakcyjności Australii są jej powiązania gospodarcze. To świetna baza handlowa i inwestycyjna dla firm prowadzących działalność gospodarczą na terytorium Azji. Ma ona podpisane umowy handlowe ułatwiające przepływ towarów, usług i inwestycji m.in. z: Singapurem, Japonią, Koreą Południową, Tajlandią, całą wspólnotą ASEAN, a także wyspami Pacyfiku i Nową Zelandią. O Australii mówi się również w kontekście ułatwień w wejściu na rynek chiński – przekonują przedstawiciele firmy Pagen.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: osłony wewnętrzne i zewnętrzne” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: osłony wewnętrzne i zewnętrzne” dostępne na naszym portalu

Na naszej stronie pojawiło się nowe vademecum, tym razem w całości poświęcone osłonom wewnętrznym i zewnętrznym.

Branża aluminium spotka się w Krakowie. Konferencja Aluminium 2025 już w przyszłym tygodniu

Branża aluminium spotka się w Krakowie. Konferencja Aluminium 2025 już w przyszłym tygodniu

Już 9 i 10 czerwca w krakowskim Centrum Konferencyjnym Fabryczna odbędzie się kolejna edycja konferencji „Aluminium 2025. Trendy. Innowacje. Technologie”.

Producenci rozczarowani nowym prawem. Relacja z konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”

Producenci rozczarowani nowym prawem. Relacja z konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”

W tym tygodniu odbyła się konferencja "Bezpieczeństwo gospodarcze UE", której głównym tematem była ochrona unijnej gospodarki przed konkurencją z krajów spoza Unii. Spotkanie niepocieszeni opuszczali przedstawiciele związków zrzeszających producentów budownictwa. Ich postulaty w nowej ustawie zamówień publicznych nie zostały uwzględnione.