Firma Pagen ma w planach zwiększenie eksportu stolarki PCW i aluminiowej do Australii. Pomocne mogą się okazać programy pomocowe przygotowane przez tamtejszy rząd, w tym program HomeBuilder skierowany do sektora budowlanego.
W Australii w lipcu miał się zakończyć 3-etapowy program odmrażania gospodarki związanym z pandemią. Niestety na antypodach odnotowano ostatnio drugą falę zakażeń, głównie w okolicach Melbourne. W związku z tym rząd przedłużył o kolejnych 6 miesięcy część programów pomocowych. I to właśnie w tych programach można szukać nowych możliwości eksportowych. Dostrzega je m.in. firma Pagen, producent stolarki z małopolski.

Monika Romaniszyn, dyrektor ds. eksportu firmy Pagen:
– Z dużym zainteresowaniem obserwujemy aktywność australijskiego rządu w zakresie uruchamiania pakietu pomocowego – zwłaszcza w odniesieniu do rynku budowlanego. Realizowany w Australii program HomeBuilder szacowany na 680 mln dolarów australijskich, ma zapewnić uprawnionym właścicielom i najemcom dotację w wysokości 25 tys. dolarów australijskich na budowę domu, a także na zakup nowego lub renowację istniejącego już domu. W tym programie upatrujemy kolejnej szansy na rozwój sprzedaży stolarki otworowej, zwłaszcza, że transport towarów na chwilę obecną przebiega bez zakłóceń. Zamówienia realizujemy i wysyłamy z podobną częstotliwością jak przed pandemią.
Pierwsze kroki w eksporcie firma stawiała w oparciu o współpracę z australijską Polonią, a ta na antypodach jest liczna. Według najnowszego spisu powszechnego, do polskich korzeni przyznaje się w Australii ponad 180 tys. ludzi, z czego niecałe 50 tys. deklaruje, że używa języka polskiego w swoich domach. Jak informuje Monika Romaniszyn, coraz więcej zapytań spływa również do firmy od australijskich deweloperów.
Pagen brał udział w 2019 r. w targach Sydney Home Show oraz uczestniczył w spotkaniach z biurami handlowymi, placówkami dyplomatycznymi i agencjami specjalizującymi się we wprowadzaniu zagranicznych firm na australijski rynek. Miało to miejsce w ramach II edycji misji gospodarczej „SHOW YOURSELF – polskie produkty budowlane na arenie międzynarodowej”.
– Dodatkowym atutem atrakcyjności Australii są jej powiązania gospodarcze. To świetna baza handlowa i inwestycyjna dla firm prowadzących działalność gospodarczą na terytorium Azji. Ma ona podpisane umowy handlowe ułatwiające przepływ towarów, usług i inwestycji m.in. z: Singapurem, Japonią, Koreą Południową, Tajlandią, całą wspólnotą ASEAN, a także wyspami Pacyfiku i Nową Zelandią. O Australii mówi się również w kontekście ułatwień w wejściu na rynek chiński – przekonują przedstawiciele firmy Pagen.
Tagi
AustraliaeksportHome Buildermisja gospodarczaMonika RomaniszynPagenstolarka aluminiowastolarka pcwSydney Home ShowZobacz również
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.
Uroczystości pogrzebowe Leszka Gierszewskiego i ważny komunikat zarządu
Z głębokim smutkiem przyjęliśmy wiadomość, że 4 grudnia 2025 roku w wieku 75 lat odszedł Leszek Gierszewski, założyciel i wieloletni prezes firmy Drutex. Urodzony w 1950 roku w Bytowie, ten wizjonerski przedsiębiorca zbudował od podstaw firmę, która dziś zatrudnia ponad 4 tysiące osób i eksportuje produkty na cały świat.
Ceny stolarki w sklepach PSB spadły
PSB podsumowało ceny w październiku. W tym miesiącu ceny stolarki budowlanej spadły o 2 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
– Z dużym zainteresowaniem obserwujemy aktywność australijskiego rządu w zakresie uruchamiania pakietu pomocowego – zwłaszcza w odniesieniu do rynku budowlanego. Realizowany w Australii program HomeBuilder szacowany na 680 mln dolarów australijskich, ma zapewnić uprawnionym właścicielom i najemcom dotację w wysokości 25 tys. dolarów australijskich na budowę domu, a także na zakup nowego lub renowację istniejącego już domu. W tym programie upatrujemy kolejnej szansy na rozwój sprzedaży stolarki otworowej, zwłaszcza, że transport towarów na chwilę obecną przebiega bez zakłóceń. Zamówienia realizujemy i wysyłamy z podobną częstotliwością jak przed pandemią.







