Oto najdynamiczniejsze firmy branży stolarki

Red.: PG |Data publikacji: 2021-01-18

Które firmy z branży stolarki miały największą dynamikę wzrostu sprzedaży porównując wyniki z 2019 i 2018 r.? Odpowiedź na to pytanie przynosi najnowsze zestawienie przygotowane Centrum Analiz Branżowych.

Centrum Analiz Branżowych przeanalizowało wyniki 2 tys. producentów stolarki działających w Polsce. Okazuje się, że czterystu zamknęło 2019 r. sprzedażą na poziomie ponad 20 mln zł. Dziesięć lat temu firm z takimi wynikami było około trzysta, ale wówczas całkowitą liczbę producentów i dostawców szacowano na około 3 tys. Oznacza to, że obecnie co piąta firma z branży może pochwalić się solidnymi, co najmniej 20-milionowymi obrotami. Liczby te wyraźnie wskazują na koncentrację polskiej branży stolarki.

Także dynamika wzrostu sprzedaży w większych firmach jest wyższa – średni wzrost w firmach z obrotami przekraczającymi 20 mln zł przekroczył 8 proc., gdy cała produkcja stolarki w Polsce zwiększyła się o niespełna 5 proc.

Centrum Analiz Branżowych przygotowało listę stu najbardziej dynamicznych firm z branży. Znaleźli się na niej producenci oraz dostawcy, których sprzedaż w 2019 roku zwiększyła się o ponad 14 proc. Wśród nich 10 firm zwiększyło sprzedaż o ponad 50 proc., a lider – Aluprojekt – odnotował wzrost aż o 161 proc. (do 28,4 mln zł)! W zestawieniu znajduje się 25 dostawców oraz aż 75 producentów.

Oto lista 5 najdynamiczniejszych firm w branży:

Pełna lista „Setki dynamicznych” dostępna jest w styczniowym numerze Forum Branżowego, otrzymają ją również uczestnicy webinarium “Nowości na sezon 2021: komponenty do stolarki”, które odbędzie się 21 stycznia 2021 r. o godz. 10:00. Darmowa rejestracja na to wydarzenie dostępna jest pod tym LINKIEM.

Zobacz również

Nowe Centrum Badawczo-Rozwojowe Deforu

Nowe Centrum Badawczo-Rozwojowe Deforu

Defor planuje zbudowanie Centrum Badawczo-Rozwojowego. Będzie się tam znajdowało m.in. laboratorium do badania fasad.

Vikking wzmacnia dział handlowy

Vikking wzmacnia dział handlowy

Od początku czerwca 2021 roku Mateusz Pniak obejmuje stanowisko regionalnego managera sprzedaży na terenie południowej Polski. Do zadań nowego pracownika będzie należało promowanie marki VIKKING jako producenta drzwi kompozytowych oraz okien o unikalnej strukturze Real Wood.  

AGC sprzedaje swoje zakłady w USA

AGC sprzedaje swoje zakłady w USA

AGC sprzedaje trzy fabryki produkujące szkło budowlane w USA. Nabywcą jest Cardinal, wartość transakcji t 450 mln dol.

1