Osłona inteligentna i spersonalizowana

Autor: MR |Data publikacji: 2019-08-14

Rynek przesłon okiennych 2019-2027 to jeden z najnowszych raportów opublikowanych przez Transparency Market Research. Jest to opis kierunków rozwoju techniki osłonowej na rynku globalnym. 

Z raportu wynika, że estetyka i prostota to tendencje na rynku osłonowym, które obowiązują niemal na całym świecie. Ludzie pragną wyrobów estetycznie wykończonych, szukają raczej prostych form, ale także wykonanych w najnowszej technologii. Tak jest także w przypadku przesłon, które są obecnie montowane w dużych ilościach zarówno w budownictwie mieszkaniowym, jak i w biurach czy centrach handlowych.

Klienci decydują się na zakup produktów zaawansowanych technologicznie i połączonych w jeden system, który ułatwi im obsługę. Żaluzje i nowoczesne rolety są na przykład wybierane do obiektów komercyjnych, ale i mieszkaniowych w celu poprawienia efektywności energetycznej budynku.

Na całym świecie obserwowany jest rozwój technologiczny i wprowadzane na rynek są innowacyjne materiały. Są to czynniki, które także wpływają na sytuację w branży osłonowej. Istotnymi elementami zmieniającymi rynek osłon są tu zwiększająca się popularność systemów inteligentnych domów, rosnąca potrzeba kontrolowania wpływu warunków atmosferycznych na wnętrze, a także zarządzanie światłem oraz wzrastający popyt na produkty efektywne energetycznie.

Na rynku osłon, oprócz tego, że powszechna staje się automatyzacja, to także dużą rolę odgrywa dostosowanie produktu do potrzeb konkretnego klienta. Personalizacja polega nie tylko na tym, że wprowadza się w produkcie drobne zmiany w kolorze, czy wzorze w stosunku do standardowej oferty. Producenci mogą również, na życzenie klienta, wprowadzać do przesłon specjalne funkcje. Będzie to trend na rynku, który według analityków, z pewnością wpłynie na obraz rynku przesłon na świecie w najbliższych latach.

Przykłady najnowszych rozwiązań osłonowych pokazane będą przez firmę SELT na październikowej Wystawie Innowacji (3-6 X 2019). Na ekspozycji znajdzie m.in. pergola regulująca natężenie światła oraz przezierna osłona przeciwwietrzna o regulowanej wysokości. Dla architektów i projektantów bilety na Wystawę dostępne są u Organizatora.

Zobacz również

OKNOPLAST promuje swoje bramy

OKNOPLAST promuje swoje bramy

Producent z Krakowa wprowadza do swojej oferty handlowej bramy garażowe Dekedo, stąd postanowił to zakomunikować w nowej kampanii wizerunkowej prowadzonej w telewizji i w internecie. Kampania tv potrwa jeszcze do 20 października.

BIMproQr otwiera rynki azjatyckie dla branży

BIMproQr otwiera rynki azjatyckie dla branży

BIMproQr opracowało platformę online, która ułatwi polskim firmom budowlanym sprzedaż na rynki azjatyckie. Rozwiązaniem sa zainteresowane firmy stolarkowe.

Nowe laboratorium ift Rosenheim

Nowe laboratorium ift Rosenheim

Instytut ift Rosenheim we współpracy z firmą Athmer stworzył nowe iftLAB. Laboratorium jest zlokalizowane w zachodnich Niemczech w kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia. Choć inwestycja ta jest skierowana przede wszystkich dla klientów z Europy Zachodniej, może okazać się bardzo ważna również dla polskich firm.