Oknoplast zamknął 2021 rok 30-procentowym wzrostem

Autor: |Data publikacji:

Oknoplast zwiększa swoje udziały na wielu rynkach zagranicznych, także w Niemczech.

Oknoplast około 75 proc. swojej produkcji eksportuje. Najważniejsze rynki zagraniczne dla producenta stolarki spod Krakowa to Włochy, Francja i Niemcy. Jeśli chodzi o Niemcy, to firma jest zadowolona z wyników na tym rynku, gdzie w zeszłym roku odnotowany był wzrost przychodów. Producent także informuje, że zwiększa swoje udziały w niemieckim rynku w segmencie okien i drzwi z PCW.

W 2021 r. cała Grupa Oknoplast osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 1,4 mld zł. Był to wzrost o ponad 30 proc. w stosunku do roku 2020. Na ten wysoki wynik wpłynęło kilka czynników. Sprzedaży sprzyjał boom na rynku budowlanym w Europie oraz przejęcie hiszpańskiego producenta Ampuero. Firma jednak, tak jak cała branża, mierzyła się z takimi problemami, jak zerwane łańcuchy dostaw, braki w dostępie surowców i rosnące ceny.

Po akwizycji Ampuero w zeszłym roku, Grupa Oknoplast przejęła także sieć dystrybucji hiszpańskiej firmy. Dzięki temu liczba partnerów detalicznych powiększyła się o 500. Generalnie firma współpracuje z 3,5 tys. partnerami detalicznymi na świecie.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".