Oknoplast zamknął 2021 rok 30-procentowym wzrostem

Autor: |Data publikacji:

Oknoplast zwiększa swoje udziały na wielu rynkach zagranicznych, także w Niemczech.

Oknoplast około 75 proc. swojej produkcji eksportuje. Najważniejsze rynki zagraniczne dla producenta stolarki spod Krakowa to Włochy, Francja i Niemcy. Jeśli chodzi o Niemcy, to firma jest zadowolona z wyników na tym rynku, gdzie w zeszłym roku odnotowany był wzrost przychodów. Producent także informuje, że zwiększa swoje udziały w niemieckim rynku w segmencie okien i drzwi z PCW.

W 2021 r. cała Grupa Oknoplast osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 1,4 mld zł. Był to wzrost o ponad 30 proc. w stosunku do roku 2020. Na ten wysoki wynik wpłynęło kilka czynników. Sprzedaży sprzyjał boom na rynku budowlanym w Europie oraz przejęcie hiszpańskiego producenta Ampuero. Firma jednak, tak jak cała branża, mierzyła się z takimi problemami, jak zerwane łańcuchy dostaw, braki w dostępie surowców i rosnące ceny.

Po akwizycji Ampuero w zeszłym roku, Grupa Oknoplast przejęła także sieć dystrybucji hiszpańskiej firmy. Dzięki temu liczba partnerów detalicznych powiększyła się o 500. Generalnie firma współpracuje z 3,5 tys. partnerami detalicznymi na świecie.

Zobacz również

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.