Choć plany sprzedażowe krakowskiego Oknoplastu zakładały na ten sezon 20-procentowy wzrost sprzedaży, to wstępne podsumowanie roku pokazuje, że będzie on większy, bo aż 30-procentowy. Spółka nadal inwestuje w zwiększenie mocy produkcyjnych.
Trzy spółki Grupy Oknoplast (Oknoplast, WnD oraz hiszpański Hermet 10) wypracowały przed rokiem ponad miliard złotych przychodów. W tym roku ich łączne przychody przekroczą 1,3 mld zł. Dzięki takim wynikom krakowska marka znajduje się w czołówce producentów nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech i we Francji. Na rynku włoskim i hiszpańskim jest nawet liderem w swoim segmencie.
Pomimo okresu pandemicznego spółka inwestuje w działania marketingowe oraz w bazę produkcyjną. Na rynku polskim, niemieckim i francuskim wprowadziła usługę Bezpiecznej Rezerwacji, która zapewniła klientom pewny i bezpieczny dostęp do zakupu stolarki. Wiosną kosztem 70 mln zł uruchomiono w Ochmanowie nową halę produkcyjną na potrzeby produkcji aluminium (pisaliśmy o tym TUTAJ). W tej chwili rozpoczyna się proces budowy drugiej takiej hali, o podobnym koszcie, gdzie produkcja uruchomiona zostanie w roku 2024. Uruchomiono także zmodernizowaną produkcję rolet zewnętrznych. Poza tym Oknoplast wciąż modernizuje swoje linie produkcyjne skupiając się na automatyzacji procesów i wdrożeniu urządzeń spełniających założenia Przemysłu 4.0. Zatrudnienie w Krakowie wzrosło o 246 osób i wynosi dzisiaj 2020 pracowników. Wszystkie brandy Grupy zatrudniają łącznie w całej Europie 3200 osób.
Mikołaj Placek, prezes zarządu Oknoplast:
Rok 2021 okazał się dla nas jako Grupy OKNOPLAST bardzo intensywny ze względu na ogromny popyt na produkty stolarki otworowej na rynku europejskim. (..) Aż 80 proc. przychodów pochodzi ze sprzedaży zagranicznej. Warto podkreślić, że ze względu na pandemię tylko 20 proc. firm z branży potrafiło wypracować w tym roku zwyżki względem roku 2020. W tym gronie znaleźli się głównie liderzy i średni producenci, a najbardziej ucierpiały małe firmy. Wychodzimy z zawirowań spowodowanych przez pandemię silniejsi i ze świadomością, że nawet w najbardziej niepewnych czasach potrafimy podejmować szybkie i mądre decyzje.
Tagi
aluhausdrzwi aluminioweHermet-10koronawirusMikołaj Placekokna aluminioweokna PVCoknoplastprzemysł 4.0rolety zewnętrzneWnDwyniki sprzedażyZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".