Oknoplast podsumował rok pod względem handlowym. Producent osiągnął wyniki, które znacząco przekroczyły zakładane plany na 2021 r.
Dla Oknoplastu 2021 rok był bardzo dobry pod kątem sprzedaży. Wartość przychodów wzrosła w stosunku do 2020 r. o 30 proc. i osiągnęła poziom 1,3 mld zł. Firma większość swoich wyrobów sprzedała na rynkach zagranicznych – transakcje te stanowią 80 proc. udziału w sprzedaży. Na rodzimym rynku Oknoplast również osiągnął bardzo dobre wyniki handlowe, według producenta były one na rekordowym poziomie. Firma przyznaje, że rozwija swoją sieć sprzedaży zarówno na rynkach zagranicznych, jak i w Polsce.
W zakończony właśnie sezonie Oknoplast inwestował w moce produkcyjne. W 2021 r. udało się oddać do użytku halę o powierzchni 16 tys. mkw. Jest to obiekt przeznaczony do produkcji ślusarki aluminiowej. Koszt tej budowy to ok. 15 mln euro. Firma w zeszłym roku zaczęła przygotowania do kolejnej inwestycji – powstaną nowa hala produkcyjna oraz magazyn wysokiego składowania. Hala będzie obiektem o powierzchni kilkunastu tysięcy mkw., Oknoplast przeznaczy na tę inwestycję podobny budżet, jak w przypadku poprzedniej budowy.
Tomasz Radecki, dyrektor handlowy w Oknoplaście podsumowuje:
Mimo niestabilnej sytuacji dotykającej całą globalną gospodarkę kontynuujemy rozpoczęte inwestycje i planujemy kolejne.
i dodaje o nowej inwestycji:
Zakładamy, że nowy budynek zostanie oddany do użytku na przełomie 2023 i 2024 roku. W efekcie nasze moce produkcyjne wzrosną w takim stopniu, że roczne przychody będą o około jedną trzecią większe niż dotychczas.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".