Okna i drzwi walczą o czyste powietrze

Red.: |Data publikacji:

W przedświąteczną środę w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania odbył się kolejny kurs egzaminacyjny doradców ds. dotacji, zorganizowany przez Koalicję Termomodernizacji. Tymczasem aktywność naszej branży w propagowaniu programu Czyste Powietrze opisują różne media, w tym redaktorzy Pulsu Biznesu. W jednym z marcowych wydań tego dziennika ukazał się artykuł pod znamiennym tytułem „Okna walczą o czyste powietrze”.

czystepowietrze3.0-koalicjatermomodernizacji VeluxDziennikarze Pulsu Biznesu napisali, że nasza branża czekała na zmiany w programie Czyste Powietrze „jak na zbawienie”. Poprosili troje menedżerów o wypowiedzi w tym temacie. Krytyczną opinię wyraził szef branżowego związku i wiceprezes Fakro, Janusz Komurkiewicz. Jego zdaniem dotychczasowe zapisy Programu były „wyjątkowo nieprzyjazne dla klientów”, a jego organizacja wielokrotnie postulowała wprowadzenie zmian. Zauważa, że zmiany te nastąpiły, choć wyraził obawę, że nie uda nam się w pełni wykorzystać tych środków na dotacje.

Tomasz Radecki, dyrektor w firmie Oknoplast podzielił się swoimi doświadczeniami z rynków zagranicznych i zarzucił polskiemu programowi, że „jest słabo reklamowany i promuje osoby o najniższych dochodach”, dodając, że „na szczęście powoli się to zmienia„. Producent z Krakowa sam również promuje program dotacji na swojej stronie internetowej, zbiera tu leady i udostępnia specjalną publikację o programie. Od dawna już w Oknoplaście funkcjonuje infolinia, gdzie firmowi eksperci odpowiadają na pytania i pomagają poprowadzić przez proces zdobywania dotacji.

Zastrzeżeń do programu nie ma wiceprezes firmy Drutex, Kamila Gierszewska, która wręcz stwierdziła, że to „najwyższy czas na wdrożenie dobrej strategii termomodernizacyjnej”. Producent z Bytowa także opracował specjalną stronę internetową poświęconą Czystemu Powietrzu, wydał ulotki informacyjne dla swoich klientów, a w ramach Koalicji Termomodernizacji przeszkolił już dwie setki swoich dilerów w zakresie wiedzy o programie. Jako doradcy ds. dotacji stawiają oni sobie za cel, by pomagać właścicielom domów w wypełnianiu wniosków oraz w realizacji całego procesu termomodernizacji ich domów – od napisania wniosku, przez realizację wymiany, po pozyskanie pieniędzy z dotacji.

Z wypowiedzi tej trójki menedżerów widać, że różne mogą być oceny programu Czyste Powietrze, ale najważniejsze dla branży stolarki, że on funkcjonuje i może przyczynić się do zwiększenia liczby wymian okien i drzwi w Polsce. Dużo zależy tu od aktywności samych dilerów w ich lokalnym środowisku. Kilkuset z nich skorzystało już z BEZPŁATNYCH szkoleń i, podobnie jak dilerzy firmy Drutex, zostali lokalnymi doradcami ds. dotacji. O ich sukcesach informuje na bieżąco Koalicja Termomodernizacji, zrzeszająca już 25 czołowych firm, na stronie dotacjenaokna.pl . Więcej o efektach dotychczasowych działań programu Czyste Powietrze oraz o perspektywach rynku wymian na najbliższe lata prezentowane będzie na najbliższym, kwietniowym spotkaniu Klubu Forum100  w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki. Zapraszamy w imieniu organizatorów.

foto tytułowe: Eko-Okna

Zobacz również

WWGlass ze spadkiem sprzedaży

WWGlass ze spadkiem sprzedaży

WWGlass, należący do 10 największych producentów szyb zespolonych w Polsce, podsumował wyniki finansowe z poprzedniego roku.

Monolit z Zambrowa rozbudowuje zakłady produkcyjne

Monolit z Zambrowa rozbudowuje zakłady produkcyjne

Zambrowski producent okien z PCW i aluminium, firma Monolit, kontynuuje działalność inwestycyjną. Obecnie buduje halę produkcyjną.

Mercor odnotowuje wzrost wartości zamówień

Mercor odnotowuje wzrost wartości zamówień

Wartość zamówień pozyskanych przez Grupę Mercor w kwietniu 2024 była wyższa niż rok wcześniej, ale też przewyższyła poziom z marca bieżącego roku.

1