Ponad jedna trzecia inwestorów planujących wymianę okien w swoich domach i mieszkaniach skłonna jest zakupić okna przez internet. Oznacza to, że krajowy rynek sprzedaży okien, wyceniany przez Centrum Analiz Branżowych na 3,9 mld zł w dużej części może zostać obsłużony przez sklepy internetowe. Według deklaracji użytkowników badanych przez CAB, potencjał sprzedażowy segmentu e-commerce w oknach może wynosić nawet 1,3 mld zł.
Najnowszy raport CAB – „Rynek okien w Polsce 2020” poza szczegółowymi danymi na temat sprzedaży krajowej tych wyrobów, ich eksportu i importu oraz największych graczy rynku, przynosi również wiele informacji o zachowaniach nabywców. Jedną z nich jest informacja o rezygnacji części klientów z zamiaru remontowania swoich mieszkań pod wpływem COVID-19.
Mimo dwucyfrowego spadku zainteresowania remontami, rośnie skłonność do zakupów internetowych. Poza wspomnianymi oknami, jeszcze lepiej bowiem dla sklepów internetowych zapowiada się sprzedaż pozostałej stolarki. Ponad połowa Polaków jest skłonna zakupić przez internet osłony wewnętrzne na okna, a 43 proc. kupiłaby w ten sposób także rolety. Dla 41 proc. inwestorów nie stanowi problemu również wybór i zakup tą drogą okien dachowych. Większe zainteresowanie zakupami internetowymi jest niewątpliwie jednym z doświadczeń okresu pandemii, które pozostanie trwałym elementem rynku dystrybucji materiałów budowlanych, a w tym stolarki.
Raport „Rynek okien w Polsce” jest dorocznym opracowaniem Centrum Analiz Branżowych, zawierającym wyniki minionego sezonu i pierwszych miesięcy obecnego roku. Tym razem raport poszerzony został o wstępne wyniki sprzedaży krajowej i eksportu w I półroczu 2020 oraz o prognozę sprzedaży okien do końca roku 2020 i w sezonie 2021. Opracowanie dostępne jest na stronie CAB.
Jeszcze do końca tego tygodnia otrzymać można bezpłatny raport nt. kondycji producentów stolarki w czerwcu 2020. W tym celu wystarczy wypełnić ankietę na internetowej stronie CAB.
Tagi
CABcentrum analiz branżowyche-commerceekonomiakondycja producentowoknaraportRynek okien w Polscesprzedaż internetowasprzedaż onlineZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".